10 клас

 Презентація до уроку  Робота з таблицями у текстових документах
(Матеріал взято з сайту http://vsimppt.com.ua/)

Урок №32 Практична робота № 8. Анімація в слайдових презентаціях
Переглянути презентацію

Урок №31 Демонстрація презентації у різних програмних середовищах

Урок №30 Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу до слайдової презентації
Переглянути розробку уроку 

Урок №27 Принципи стильового оформлення презентацій. Основні принципи дизайну слайдів
Переглянути презентацію 
 
Урок №26  Створення написів і зображень на слайдах презентації. Вставлення зображень у презентації
Переглянути презентацію 

Урок №25  Створення презентації за допомогою майстра автовмісту та шаблонів оформлення, створення пустої презентації, а також однієї презентації на базі іншої. Відкриття презентації та збереження її в різних форматах
Переглянути презентацію


Урок №24 Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення. Поняття про слайдові та потокові презентації. Огляд програмних і технічних засобів, призначених для створення і демонстрації презентацій

Урок №23 Залік з теми «Опрацювання мультимедійних даних»

Урок №22 Додавання до відеокліпу відеоефектів та налагодження переходів між його фрагментами Практична робота №6. Створення відеокліпу

Урок №21 Захоплення аудіо та відео, створення кліпів. Редагування мультимедійних даних.  Налагодження часових параметрів аудіо- та відеоряду

Урок №20 Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних

Урок №19 Основи обробки мультимедійних даних. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів

Урок №18 Основи роботи з мультимедіа.  Поняття про мультимедійні дані. Формати аудіо- та відеофайлів. Мультимедійні програвачі
Розробка уроку
Переглянути презентацію1
Переглянути презентацію 2
Переглянути презентацію 3
Таблиця "Типи файлів 1"
Таблиця "Типи файлів 2"
Таблиця "Типи файлів 3"

Урок №17 Залік із теми « Служби Інтернету»
Інтерактивна вправа "Служби Інтернету та протоколи, на основі яких вони здійснюють передавання даних"
Кросворд "Служби Інтернету"

Інтерактивна вправа "Служби Інтернету"



Урок №16 Практична робота № 5. Обмін миттєвими повідомленнями.

Урок №15 Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр

Урок №14 Поняття миттєвого повідомлення. Обмін миттєвими повідомленнями: принципи функціонування служби, огляд популярних програм.  Реєстрація в службі обміну миттєвими повідомленнями.  Етикет інтерактивного спілкування.  Поняття форуму та чату


Урок №13 Етикет електронного листування. Практична робота № 4. Електронне листування через веб-інтерфейс

Переглянути відео "Урок - як створити електронну поштову скриньку (e-mail)"
Переглянути відео "Урок як відправити електронного листа (e-mail)" 
Переглянути відео "Як отримати адресу електронної пошти? (ukr.net)" 
Переглянути відео "Реєстрація електронної пошти Gmail"  
Переглянути відео "Эффективная работа с Электронной Почтой Gmail. УРОК 1" 


Переглянути завдання практичної роботи 

Онлайн контрольне тестування з теми "Електронне листування"

Урок №12  Електронне листування.  Робота з електронною поштою через веб-інтерфейс

Переглянути презентацію
Онлайн тестування з теми "Надсилання та отримання електронних листів"  
Онлайн тестування "Етикет електронного листування"


Урок №11 Принципи функціонування електронної пошти. Програми для роботи з електронною поштою
Онлайн тестування з теми "Поштова служба Інтернету"

Переглянути презентацію

Урок №10  Залік із теми «Текстовий процесор»
Онлайн тестування з теми "Текстовий процесор"


1 Практичне завдання у 12 варіантах  

Практичне завдання на 12 балів 
 
Переглянути презентацію "Призначення, класифікація і можливості систем обробки текстів. Огляд середовища текстового процесора"



Урок №8 Практична робота № 3. Автоматичне створення змісту документа. Налагодження параметрів сторінок. Створення колонтитулів
Практична робота



Урок №7  Автоматичне створення змісту документа. Правила стильового оформлення документів різних типів. Налагодження параметрів сторінок. Створення колонтитулів.
Переглянути презентацію
Переглянути презентацію "Макроси та їх використання"
Матеріал із сайту 
Переглянути відео про створення змісту документа 

Урок №6 Практична робота №2. Використання стилів і шаблонів документів

Урок №5 Використання стилів. Поняття про схему документа. Перегляд документа в різних режимах.
Розробка уроку
Переглянути відео "Використання стилів у текстовому редакторі MS Word"

Преглянути відео "Режими перегляду документа"


Урок №4 Практична робота №1. Робота з таблицями і зображеннями у текстових документах

Урок №3 Таблиці в текстових документах.  Зображення в текстових документах.

Урок №2 Створення списків. 

Урок №1 Поняття про шаблон документа. Створення документа за допомогою майстра


2016-2017 н.р.
Тема19 Поширення публікації. Практична робота №7 "Створення інформаційного бюлетеня і буклету"
Веб-квест "Створення інформаційного бюлетеня  та буклету"


Завантажити тест "Комп'ютерні комунікації та комп'ютерні мережі"
Завантажити тест  "Основи Інтернету"
Завантажити тест "Системне програмне забезпечення"
Завантажити підсумковий тест за 9-10 клас
Завантажити презентацію "Спілкування у чатах і на форумах"
Переглянути завдання практичної роботи №11
Тема:Робота з поштовим клієнтом. Практична робота №9 Електронне листування за допомогою поштового клієнта
Outlook Express — це програма, яка інтегрована до складу операційної системи Windows, тому її не треба встановлювати окремо. Розглянемо роботу з електронною поштою за допомогою програми Outlook Express фірми Microsoft.
Основні можливості користувача цієї програми
• Облік і читання листів. Програма дозволяє одночасно переглядати список повідомлень і читати окремі повідомлення.
• Введення адресної книги. Під час відправлення відповіді на будь-яке повідомлення автоматично створюється новий запис в адресній книзі. Користувач має змогу додавати. Вилучати та редагувати записи.
• Раціональний перегляд повідомлень. Переглянути окреме повідомлення й усі відповіді на нього можна, не читаючи всього списку повідомлень.
• Робота з групою новин. Outlook Express дозволяє брати участь у телеконференціях Usenet для обговорення певних тем.
• Робота Web-сторінками. Програма Outlook Express автоматично виділяє посилання на web-вузли, які є у повідомленнях. Клацання миші по посиланню призводить до запуску браузера і завантаження web-документа.
• Економія часу, проведеного в мережі. В автономному режимі, що передбачений в Outlook Express, можна створювати повідомлення без підключення до мережі. Читати повідомлення і групи новин можна після їх завантаження і відключення від мережі.
Завантаження програми
Викликати Outlook Express можна з головного меню, виконавши команду Пуск→Програми→Outlook Express. Після запуску Outlook Express з’являється вікно програми.
Розмір кожної зони вікна можна регулювати простим перетягуванням межі.
Операції в Outlook Express
Отримання повідомлень
Outlook Express — це програма, яка інтегрована до складу операційної системи Windows, тому її не треба встановлювати окремо. Розглянемо роботу з електронною поштою за допомогою програми Outlook Express фірми Microsoft.
Основні можливості користувача цієї програми
• Облік і читання листів. Програма дозволяє одночасно переглядати список повідомлень і читати окремі повідомлення.
• Введення адресної книги. Під час відправлення відповіді на будь-яке повідомлення автоматично створюється новий запис в адресній книзі. Користувач має змогу додавати. Вилучати та редагувати записи.
• Раціональний перегляд повідомлень. Переглянути окреме повідомлення й усі відповіді на нього можна, не читаючи всього списку повідомлень.
• Робота з групою новин. Outlook Express дозволяє брати участь у телеконференціях Usenet для обговорення певних тем.
• Робота Web-сторінками. Програма Outlook Express автоматично виділяє посилання на web-вузли, які є у повідомленнях. Клацання миші по посиланню призводить до запуску браузера і завантаження web-документа.
• Економія часу, проведеного в мережі. В автономному режимі, що передбачений в Outlook Express, можна створювати повідомлення без підключення до мережі. Читати повідомлення і групи новин можна після їх завантаження і відключення від мережі.
Завантаження програми
Викликати Outlook Express можна з головного меню, виконавши команду Пуск→Програми→Outlook Express. Після запуску Outlook Express з’являється вікно програми.
Розмір кожної зони вікна можна регулювати простим перетягуванням межі.
Операції в Outlook Express
Отримання повідомлень
Outlook Express — це програма, яка інтегрована до складу операційної системи Windows, тому її не треба встановлювати окремо. Розглянемо роботу з електронною поштою за допомогою програми Outlook Express фірми Microsoft.
Основні можливості користувача цієї програми
• Облік і читання листів. Програма дозволяє одночасно переглядати список повідомлень і читати окремі повідомлення.
• Введення адресної книги. Під час відправлення відповіді на будь-яке повідомлення автоматично створюється новий запис в адресній книзі. Користувач має змогу додавати. Вилучати та редагувати записи.
• Раціональний перегляд повідомлень. Переглянути окреме повідомлення й усі відповіді на нього можна, не читаючи всього списку повідомлень.
• Робота з групою новин. Outlook Express дозволяє брати участь у телеконференціях Usenet для обговорення певних тем.
• Робота Web-сторінками. Програма Outlook Express автоматично виділяє посилання на web-вузли, які є у повідомленнях. Клацання миші по посиланню призводить до запуску браузера і завантаження web-документа.
• Економія часу, проведеного в мережі. В автономному режимі, що передбачений в Outlook Express, можна створювати повідомлення без підключення до мережі. Читати повідомлення і групи новин можна після їх завантаження і відключення від мережі.
Завантаження програми
Викликати Outlook Express можна з головного меню, виконавши команду Пуск→Програми→Outlook Express. Після запуску Outlook Express з’являється вікно програми.
Розмір кожної зони вікна можна регулювати простим перетягуванням межі.
Операції в Outlook Express
Отримання повідомлень
Outlook Express — це програма, яка інтегрована до складу операційної системи Windows, тому її не треба встановлювати окремо. Розглянемо роботу з електронною поштою за допомогою програми Outlook Express фірми Microsoft.
Основні можливості користувача цієї програми
• Облік і читання листів. Програма дозволяє одночасно переглядати список повідомлень і читати окремі повідомлення.
• Введення адресної книги. Під час відправлення відповіді на будь-яке повідомлення автоматично створюється новий запис в адресній книзі. Користувач має змогу додавати. Вилучати та редагувати записи.
• Раціональний перегляд повідомлень. Переглянути окреме повідомлення й усі відповіді на нього можна, не читаючи всього списку повідомлень.
• Робота з групою новин. Outlook Express дозволяє брати участь у телеконференціях Usenet для обговорення певних тем.
• Робота Web-сторінками. Програма Outlook Express автоматично виділяє посилання на web-вузли, які є у повідомленнях. Клацання миші по посиланню призводить до запуску браузера і завантаження web-документа.
• Економія часу, проведеного в мережі. В автономному режимі, що передбачений в Outlook Express, можна створювати повідомлення без підключення до мережі. Читати повідомлення і групи новин можна після їх завантаження і відключення від мережі.
Завантаження програми
Викликати Outlook Express можна з головного меню, виконавши команду Пуск→Програми→Outlook Express. Після запуску Outlook Express з’являється вікно програми.
Розмір кожної зони вікна можна регулювати простим перетягуванням межі.
Операції в Outlook Express
Отримання повідомлень
Outlook Express — це програма, яка інтегрована до складу операційної системи Windows, тому її не треба встановлювати окремо. Розглянемо роботу з електронною поштою за допомогою програми Outlook Express фірми Microsoft.
Основні можливості користувача цієї програми
• Облік і читання листів. Програма дозволяє одночасно переглядати список повідомлень і читати окремі повідомлення.
• Введення адресної книги. Під час відправлення відповіді на будь-яке повідомлення автоматично створюється новий запис в адресній книзі. Користувач має змогу додавати. Вилучати та редагувати записи.
• Раціональний перегляд повідомлень. Переглянути окреме повідомлення й усі відповіді на нього можна, не читаючи всього списку повідомлень.
• Робота з групою новин. Outlook Express дозволяє брати участь у телеконференціях Usenet для обговорення певних тем.
• Робота Web-сторінками. Програма Outlook Express автоматично виділяє посилання на web-вузли, які є у повідомленнях. Клацання миші по посиланню призводить до запуску браузера і завантаження web-документа.
• Економія часу, проведеного в мережі. В автономному режимі, що передбачений в Outlook Express, можна створювати повідомлення без підключення до мережі. Читати повідомлення і групи новин можна після їх завантаження і відключення від мережі.
Завантаження програми
Викликати Outlook Express можна з головного меню, виконавши команду Пуск→Програми→Outlook Express. Після запуску Outlook Express з’являється вікно програми.
Розмір кожної зони вікна можна регулювати простим перетягуванням межі.
Операції в Outlook Express
Отримання повідомлень
Outlook Express — це програма, яка інтегрована до складу операційної системи Windows, тому її не треба встановлювати окремо. Розглянемо роботу з електронною поштою за допомогою програми Outlook Express фірми Microsoft.
Основні можливості користувача цієї програми
• Облік і читання листів. Програма дозволяє одночасно переглядати список повідомлень і читати окремі повідомлення.
• Введення адресної книги. Під час відправлення відповіді на будь-яке повідомлення автоматично створюється новий запис в адресній книзі. Користувач має змогу додавати. Вилучати та редагувати записи.
• Раціональний перегляд повідомлень. Переглянути окреме повідомлення й усі відповіді на нього можна, не читаючи всього списку повідомлень.
• Робота з групою новин. Outlook Express дозволяє брати участь у телеконференціях Usenet для обговорення певних тем.
• Робота Web-сторінками. Програма Outlook Express автоматично виділяє посилання на web-вузли, які є у повідомленнях. Клацання миші по посиланню призводить до запуску браузера і завантаження web-документа.
• Економія часу, проведеного в мережі. В автономному режимі, що передбачений в Outlook Express, можна створювати повідомлення без підключення до мережі. Читати повідомлення і групи новин можна після їх завантаження і відключення від мережі.
Завантаження програми
Викликати Outlook Express можна з головного меню, виконавши команду Пуск→Програми→Outlook Express. Після запуску Outlook Express з’являється вікно програми.
Розмір кожної зони вікна можна регулювати простим перетягуванням межі.
Операції в Outlook Express
Отримання повідомлень
Тема.Основи роботи з мультимедіа. Основи обробки мультимедійних даних.Редагування мультимедійних даних. Практична робота №6 Створення відеокліпу
Поняття про мультимедійні дані


Мультимедіа- це програмний продукт, що містить колекції зображень, текстів і даних, які супроводжуються звуком, відео, анімацією  оснащений інтерактивним інтерфейсом з елементами керування
Відео - це потік нерухомих зображень – кадрів.
Кодек – це програма, що перетворює потік даних або сигналів у цифрові коди, або навпаки   Звукові та візуальні дані потребують різних методів стиснення, а тому для них розроблені окремі кодеки.
Кодеки взаємодіють з певними прикладними програмами, зокрема з медіапрогравачами, і допомагають їм відтворювати медіадані.
Формати аудіо файлів.
Якщо для стиснення мультимедійних даних застосувати різні алгоритми, то, природно, ці дані будуть записані у файлах різних форматів.
Сьогодні існують десятки таких алгоритмів і, відповідно, медіаформатів. Крім того, існують формати, призначені для зберігання нестисненого звуку та відео.
Розглянемо найпоширеніші з форматів:
Аудіоформати:
q    МР3 (Motion Picture Experts Group Layer 3) Використовує стиснення з втратами, підтримує стерео і потокове передаваня.
q    WMA (Windows Media Audio) Ліцензований формат, розроблений корпорацією Майкрософт як альтернатива МРЗ.
Відеоформати:
q    WМV (Windows Media Video) Це дуже стиснутий формат, який потребує мінімальний обсяг дискового простору на жорсткому диску комп’ютера.
q    MPEG (Moving Pictures Experts Group) забезпечує ще вищу якість, підтримує додаткові можливості (захист від несанкціонованого копіювання, використання інтерактивних елементів) і потокове передавання відео.
q    .SWF    (Відео Flash)   Цей формат файлу здебільшого використовується для передавання відео через Інтернет за допомогою програвача Adobe Flash
Медіаконтейнер - це формат, що дає змогу розміщувати в одному файлі мультимедійні дані різних типів і синхронізувати звук; відеозображення й текстову інформацію.

Медіаконтейнери:
q WAV (Waveform Audio Format) Звук у форматі WAV зберігається без втрати якості, але відсутність стиснення призводить до того, що обсяги wav-файлів дуже великі.
q    AVI (Audio and Video Interleaved) Надає можливість об'єднувати нестиснені або закодовані різноманітними кодеками аудіо- та відеодані
q    MOV (QuickTime Моvіе) Як і формат AVI, дозволяє поєднувати аудіо- та відеопотоки, закодовані в різний спосіб, розроблений для програвача QuickTime
Для відтворення (прослуховування чи перегляду) аудіо- та відеофайлів використовують спеціальні програми — програвачі - плєєри
RealPlayer  Програвач відтворює звук та відео більшості відомих форматів, зокрема потокових, дає змогу записувати аудіофайли на компакт-диски в аналоговому вигляді.
QuickTime Player   Цей програвач дає змогу створювати і редагувати звук та відео, перекодовувати і зберігати їх у різних форматах.
WinAmp        Універсальний програвач мультимедійних файлів, який відтворює файли практично всіх поширених аудіо- та відео форматів
 Media Player Classic    Безкоштовний програвач з простим і зручним інтерфейсом.
Windows Media Player       Цей програвач відтворює аудіо- та відеофайли більшості популярних форматів. Він входить до складу операційної системи Windows
Утиліти-конвертери мультимедіа – це програми, що займаються конвертацією файлів, які відносяться до одного типу даних, але в різних форматах: аудіо, відео, графічні.
Універсальні конвертери дають можливість змінювати параметри формату або формат файлів різних типів. Прикладом такого конвертеру відео та аудіоформатів є Any Video Converter Freeware та ін..
Програми для запису звуку  і відео (програмами захоплення звуку,  відео) називають програмами граберами.  Це такі програми як Exact Audio Copy, Wondershare Streaming Video Recorder та ін..
Створення кліпів.
Windows Movie Maker – це програма для створення, редагування і монтажу відеороликів
відеофільмів.

Кліп - це невеликі за розмірами відеофільми.
Щоб викликати програму Windows Movie Maker потрібно натиснути Пуск-Усі програми-Стандартні- Windows Movie Maker
Для створення кліпу натискаємо Ctrl+N.
Щоб вставити Відеофрагменти використовують команду Імпорт відео, після чого переносимо відео в раскадировку(внизу вікна програми)
Щоб вставити Графічні зображення використовують команду Імпорт зображень, після чого переносимо фото в раскадировку(внизу вікна програми)
Щоб вставити Музичний супровід використовують команду Імпорт музики, після чого переноси момузику в раскадировку(внизу вікна програми)
Для додавання відео ефектів або відео переходів натискаємо меню Сервис – Видеоефекти  або сервіс відео переходи потім обираємо ефект і перетягуємо його на кадр з зображенням або з відео. Можна переглянути що вийшло натиснувши кнопку плей.
Для додавання текстових написів до відеофільму необхідно виконати таку послідовність дій меню Сервис – Название и титры потім обираємо те що нас цікавить і друкуємо текст, обираємо Изменить анимацию названия і змінюємо на той вигляд, який нам сподобається.Натискаємо Готово добавитьв название фильма і титульна сторінка вже є.
На першому етапі відеомонтажу ми створюємо новий проект та встановлюємо мультимедійні об’єкти зі збірника в область монтажу перетягуванням
На другому етапі відеомонтажу ми створюємо переходи між кадрами, відео ефекти, титри та голосовий супровід.
У Movie Maker текст, що виводиться наприкінці фільму, називають титрами, а будь-який інший текст у фільмі — назвами. На другому етапі монтажу відеофільму вставляємо титри або текстовий супровід.
Область монтажу на екрані можна подати в одному з двох виглядів: розкадрування чи шкали часу. Для перемикання між цими режимами є спеціальна кнопка.
У режимі розкадрування відображаються картинки усіх вибраних фрагментів та налаштовані переходи між ними.
У режимі шкали часу відображаються відеофрагменти, довжини яких пропорційні до часу їх відтворення, переходи між ними, звуковий супровід і титри.
Під час вставлення графічних об'єктів програмою встановлюється стандартна тривалість показу - 4 с. Для зміни цієї тривалості показу необхідно перетягнути праву межу об'єкта на відео доріжці. Можна як збільшити, так і зменшити тривалість показу графічного об'єкта.
Для відеооб'єктів тривалість їхнього показу буде дорівнювати встановленій тривалості у відповідному відеофайлі. Зміна тривалості показу відеооб'єкта здійснюється аналогічно зміні тривалості показу графічного об'єкта, тільки можна перетягувати як ліву, так і праву межу відеооб'єкта на відеодоріжці. Тривалість об’єкта відображається на Шкалі часу.
Звукові об'єкти вставляються і редагуються аналогічно відеооб'єктам, тільки перетягуються вони на звукову або музичну доріжку. Результати монтажу слід періодично переглядати у вікні програвача.
Будь-який гарно оформлений фільм містить певну текстову інформацію. Наприклад, завжди відображується назва фільму, часто — ім'я автора або режисера, фільми іноземною мовою супроводжуються субтитрами тощо.
Тривалість демонстрації вставлених титрів за замовчуванням складає 3,5 с Змінити її можна таким саме чином, як і тривалість демонстрації графічних об'єктів. Для титрів, що розміщуються всередині фільму, можна перетягувати як ліву, так і праву межу.
Для запису звукового супроводу диктора з використанням можливостей самої програми Windows Movie Maker необхідно вибрати точку на шкалі часу і виконати команду Сервис => Шкала времени комментария або вибрати кнопку   
у лівій частині Області монтажу. На панелі Шкала времени комментария для детальних налаштувань запису слід вибрати гіперпосилання Показать дополнительные параметры.
Для початку запису коментарю необхідно вибрати кнопку Запустить (рос. запустить - запустити), а для призупинення чи завершення запису - кнопку Остановить (рос. остановить - зупинити).
Для включення записаного коментарю до фільму слід вибрати гіперпосилання Готово.
Створений коментар буде вставлено на звукову або музичну доріжку

Щоб налаштувати відеоефект краще перейти до режиму розкадровки в Області монтажу.
Для вставлення відеоефекту достатньо на панелі Сборники вибрати папку Видеоэффекты та перетягнути потрібний ефект на кнопку
  в нижньому лівому куті потрібного кадру. До кожного кадру можна встановити кілька відеоефектів. У програмі Windows Movie Maker передбачено близько трьох десятків відеоефектів, які можна застосовувати до окремих кліпів 
Для попереднього перегляду результату застосування ефекту слід скористатися програвачем.
Для видалення ефекту слід вибрати кнопку
  на потрібному кадрі та натиснути клавішу Delete.
У Movie Maker можна обрати також спосіб заміни одного кліпу іншим, який називають переходом. Для вставлення ефекту переходу між кадрами необхідно на панелі Сборники вибрати папку Видеопереходы та перетягнути потрібний ефект на прямокутну область між потрібними кадрами.
Результат застосування ефекту слід переглянути з використанням програвача. Для видалення ефекту переходу слід вибрати прямокутну область між потрібними кадрами і натиснути клавішу Delete.
Останній етап роботи над відеофільмом - збереження відеофільму у файлі.
Файл/ Сохранить файл фильма /Мой комп’ютер/ Далее/Назва файлу/Наилучшее качество/Готово
Файл буде збережено у форматі *.WMV і в подальшому його можна використовувати як звичайний відеофайл: копіювати, відтворювати з використанням відеопрогравачів, конвертувати, вставляти в слайдові презентації тощо.
Формати які підтримує Windows Movie Maker
Файли відео: asf, wmv, avi
    * Файли фільмів: MPEG1, mpeg, mpg, m1v, mp2
    * Звукові файли:. wav, snd, au, aif, aifc, aiff
    * Файли Windows Media: asf, wm, wma, wmv
    * Як і раніше зображень: bmp, jpg, jpeg, jpe, jfif, gif
    * Аудіо формату MP3: mp3
 Практична робота № 6 «Створення відеокліпу»
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтесь правил безпеки і санітарно-гігієнічний норм.

1.     Ввімкніть комп’ютер (якщо не увімкнений).
2.     Зайдіть під користувачем учень (або інший, вказаний вчителем).
3.     Запустіть програму Windows Movie Maker будь-яким відомим вам способом.
4.     Розгляньте і розберіться в інтерфейсі програми.
5.     Створіть титульну сторінку вашого кліпу з назвою кліпу
6.     Імпортуйте до програми відео
7.     Імпортуйте зображення
8.     Імпортуйте музичний супровід вашого відео.
9. Між відеокліпом і зображенням вставте відеоперехід. Музику вставте як супроводжуючий кліп.
10. Вставте підпис відеокліпу  - титри (Відеокліп підготував учень 10 класу Прізвище та ім’я, в кліпі знімалися…).
11. Збережіть ваш фільм у папці «Відеопроекти» на комп’ютері із назвою «Прізвище, імя, 10 клас»
12. Повідомте вчителя про виконане завдання.
13. Отримайте оцінку за роботу. 

Відповіді для підготовки до тестування
 Тема: Інформація та інформаційні процеси
Дайте визначення наступним термінам:
1. Інформатика це - наука, яка вивчає закони i  методи  накопичення, опрацювання  i  передачi  iнформацiї в природних, технiчних  i  соцiальних  системах з використанням комп’ютерної техніки.
2. Інформація це - данi про явища, процеси та предмети  навколишнього  середовища.
3. Комп’ютер це - електронний  пристрій, який  призначений для автоматизованої обробки  інформації  у   формі, зручній для користувача.
4. Назвіть властивості інформації: достовірність, доступність, об’єктивність, повнота, цінність.
5. Кібернетика це - наука про загальні закони керування  множиною  взаємозв’язаних  об’єктів, кожний з яких здатен  сприймати, запам’ятовувати й переробляти інформацію.
6. Система це - всяка організована сукупність, яка при тісній взаємодії  здійснює  одну  або  кілька певних функцій.
7. Назвіть складові частини інформатики: 1) алгоритми обробки інформації: 2) обчислювальна техніка; 3) компютерні програми.
8. Назвіть основні пристрої комп’ютера: 1) арифметико-логічний пристрій; 2) пристрій керування; 3) запам’ятовуючий пристрій; 4) пристрій уведення  інформації; 5) пристрій виведення  інформації.
9. Носій інформації це - фізичне середовище, у якому поширюється чи фіксується інформація.
10. Назвіть носії інформації: магнітні, оптичні, паперові, перфоровані, екранні.


11. Назвіть способи  подання інформації: 1) аналоговий (за допомогою неперервних сигналів); 2) цифровий (за допомогою дискретних сигналів).
12. Шум це - це  невпорядковані  коливання  різної  фізичної  природи,  які відрізняються  складністю  тимчасової  й  спектральної  структури.

Тема: Інформація та інформаційні процеси
Дайте визначення наступним термінам:
1. Повідомлення це - різні форми подання якої-небудь  інформації.
2. Кодування це - відображення  дискретного   повідомлення  у  вигляді певних сполучень символів.
3. Біт це - один двійковий розряд, в якому знаходиться  0 або 1; біт вважають найменшою одиницею  інформації.
4. Інформація характеризується -  1) кількістю; 2) напрямком потоку.
5. Байт  це - вісім двійкових  розрядів  із  поміщеним у них числом.
6. Дискретний  це - роздільний, перервний, протиставляється неперервному. Наприклад, система цілих  чисел  є  дискретною, на відміну від системи дійсних (раціональних та ірраціональних) чисел.
7. Знання це - отримання й накопичення інформації.
8. Назвіть інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, опрацювання, передавання, подання та захист інформації.
9. Мікропроцесор  це - сукупність арифметико-логічного пристрою і пристрою керування.
10. Пам’ять комп’ютера поділяється на: внутрішню та зовнішню.
11. Назвіть способи  подання інформації: 1) аналоговий (за допомогою неперервних сигналів); 2) цифровий (за допомогою дискретних сигналів).
12. Шум це - це  невпорядковані  коливання  різної  фізичної  природи,  які відрізняються  складністю  тимчасової  й  спектральної  структури.

Тема: Інформаційна  система.
Дайте визначення наступним термінам:
1. Інформаційною системою називають сукупність взаємозалежних засобів (пристроїв, засобів, персоналу), що зберігають  та опрацьовують інформацію.
2. Інформаційна система це - сукупність апаратної частини та програмного забезпечення.
3. Апаратна частина це - пристрої та  електронні схеми комп’ютера.
4. Програмне забезпечення це  -  сукупність усіх програм, які використовуються на  даному  комп’ютері.
5. Програмне забезпечення комп’ютера складається з – 1) із системного програмного забезпечення; 2) прикладного програмного забезпечення; 3) інструментальні засоби.
6. Системне програмне забезпечення призначене для управління роботою комп’ютера, розподілу його ресурсів, підтримки діалогу з користувачами, надання їм допомоги в обслуговуванні комп’ютера, а також часткової автоматизації  розробки  нових програм.
7.  Прикладне програмне забезпечення поділяють на 1) прикладні програми загального призначення; 2) прикладні програми спеціального призначення.
8.  До прикладного ПЗ загального призначення відносять: 1) текстові редактори; 2) електронні таблиці; 3) графічні системи; 4) системи управління базами даних.
9. До прикладних програм спеціального призначення відносять пакети прикладних програм (ППП), які широко використовуються для статистичної обробки даних, бухгалтерського обліку, розрахунку будівельних конструкцій та ін.
10. Завершіть речення: “Мікропроцесор керує роботою всiх  пристроїв комп’ютера та проводить згiдно програм користувача рiзнi арифметичнi та логiчнi операцiї над введеними даними.
11. Транзистор це - електроперетворювальний  напiвпровiдниковий прилад з одним або декiлькома    електричними переходами, який придатний для пiдсилення потужностi i який  має  три  або  бiльше   електричних контакти для пiдключення до електричних схем.
12. Назвіть характеристики мікропроцесора:   1) продуктивність; 2) розрядність; 3) Кількість розрядів, пов’язаних із системною  адресною шиною.

Тема: Пристрої введення-виведення інформації.
Дайте визначення наступним термінам:
1. Продуктивність мікропроцесора залежить від тактової частоти.
2. Завершіть речення: “Розрядність показує, скільки двійкових  розрядів (бітів)  інформації обробляється  (або передається)   за  один  такт, а також скільки двійкових   розрядів  може  бути  використано у мікропроцесора для  адресації   оперативної пам’яті, передачі даних та ін.
3. Завершіть речення: “Тактова частота вказує, скільки елементарних операцій  (тактів) мікропроцесор     виконує   за   одну секунду, вимірюється в мегагерцах
4. Клавіатура призначена для введення в ПК символьної інформації та керування роботою ПК.
5. Клавіатура поділяється на  стандартні та альтернативні типи.
6. Стандартні клавіатури поділяються на 1) клавіатуру ХТ; 2) клавіатуру АТ;  3) клавіатуру Enhanced AT.
7.  Альтернативні клавіатури поділяються на  розщеплені, “наметові”, хвилеподібні та рельєфні (або контурні).
8.  Основні групи клавіш – 1) функціонільні клавіші; 2) алфавітно-цифрові; 3) клавіші керування курсором; 4) допоміжна цифрова клавіатура.
9. Ергономіка це - наука, що вивчає допустимі  фізичні, нервові та психичні  навантаження  на  людину  в  процесі праці, проблеми оптимального  пристосування  навколишніх  умов  виробництва  для ефективної  праці.
10. Назвіть основні компоненти “мишки” – 1) корпус, який ви тримаєте в руці і пересуваєте по робочому столі; 2) кулька - датчик переміщення “мишки”; 3) кілька кнопок  для подачі  команд; 4) електричний провід для з’єднання  “мишки”  із комп’ютером; 5) штекер для підключення до комп’ютера.
11. Дисплей призначено для відображення  інформації   на  екрані  електронно-променевої трубки.
12. Назвіть основні характеристики дисплея -  1) роздільна здатність; 2) кількість кольорів (палітра); 3) розмір екрана.
Тема: Пристрої введення-виведення інформації.
Дайте визначення наступним термінам:
1. “Мишка” це – пристрій  позиціювання для графічного інтерфейсу.
2. Хто і в якому році винайшов “мишку”? мишку винайшов у 1964 році Дуглас Енгельбарт.
3. Завершіть речення: “Дисплей керується  відеоконтролером, який знаходиться в системному блоці.
4. В яких режимах може працювати дисплей? В текстовому  або графiчному.
5. Відеоадаптер це -  плата розширення, що вставляється в материнську плату комп’ютера й дозволяє комп’ютеру відображати текст і графіку на екрані монітора.
6. Друкарські пристрої призначені для виведення  на  папір символьної та графічної інформації.
7.  Друкарські пристрої поділяють на: принтери та плоттери
8.  Принтери поділяють на:  матричні, струминні та лазерні.
9. Назвіть основні характеристики принтера:  швидкість друкування  та  якість друкування.
10. Плоттери забезпечують друкування  креслень  досить високої  якості.
11. Сканер це - пристрій для зчитування графічної та  текстової інформації в комп’ютер.
12. Сканери поділяють на: ручні (hand-held) і настільні (desktop)

Тема: Пристрої введення-виведення інформації
Дайте визначення наступним термінам:
1. Пам’ять комп’ютера поділяється на: внутрішню та зовнішню.
2. Внутрішня пам’ять комп’ютера складається з: оперативного запам’ятовуючого пристрою (ОЗП або RAM), постійного запам’ятовуючого пристрою (ПЗП або ROM), регістрів процесора, кеш-пам’яті.
Зовнься за допомогою спеціальних пристроїв (накопичувачів).
4. Основною характеристикою пам’яті є  ємність
5. Постійна пам’ять це -  електронна пам’ять  для  довготривалого зберігання програм і даних.
6. Оперативна пам’ять це - електронна пам’ять для  зберігання програм та даних, які  опрацьовує процесор у даний проміжок  часу.
7. Регістри це - надшвидка пам’ять процесора. Вони зберігають адресу команди, саму команду, дані для її виконання і результат.
8.  Кеш-пам’ять це -   проміжний запам’ятовуючий пристрій.
9. Зовнішня пам’ять це - перш за все накопичувачі на магнітних стрічках і магнітних дисках.
10. Накопичувачі це - запам’ятовуючі пристрої, призначені для тривалого зберігання великих обсягів інформації, коли ємність накопичувача в десятки, сотні разів перевищує ємність ОЗП або взагалі необмежена.
11. Привід це - поєднання механізму читання-запису з відповідними електронними схемами керування.
12. Носій інформації це -  матеріал для запису, зберігання й відтворення даних.


Тема: Основні  характеристики  комп’ютера.
Дайте визначення наступним термінам:
1. Стример це - пристрій для копіювання на магнітну стрічку інформації, що знаходиться на жорсткому диску, з метою створення резервної копії.
2. Характеристиками комп’ютера є параметри їх архітектурної організації та техніко-експлуатаційні характеристики.
3. Основні технічні характеристики ПК: модель (тип) мікропроцесора, тактова частота, наявність підтримки співпроцесора, ємність ОЗП, наявність кеш-пам'яті, характеристики жорсткого диска (вінчестера), характеристики відеопідсистеми, тип системної шини та її пропускна здатність.
4. Модуль це - логічно і конструктивно завершені пристрої, які виконують  певні  функції  в  обчислювальному процесі.
5. Вкажіть основні модулі ПК - материнська плата, оперативна память, дисководи, відеоадаптер, звукова плата.
6. На материнській платі розміщені мікропроцесор (МП), генератор тактової частоти, мікросхеми кеш-пам’яті і постійної пам’яті (ПЗП), а також численні контакти для підключення інших модулів комп’ютера.
7. Допишіть речення: “Відеоадаптер перетворює сигнал, що надходить від МП, у початковий сигнал для монітора, на основі якого і формується зображення.
8.  Допишіть речення: “Звукова плата використовується для запису й відтворення звукових сигналів за допомогою комп’ютера.
9. Слоти це - спеціальні контакти, з допомогою яких до материнської плати можна підключати різноманітні модулі.
10. Допишіть речення: “Магістраль (або системна шина)   пов’язує мікропроцесор з усіма вузлами комп’ютера.
11. Допишіть речення: “Магістраль містить у собі такі три шини: шина управління, адресна шина, шина даних.
12. Допишіть речення: “Магістрально-модульний принцип будови комп'ютерів полягає в тому що окремими апаратними складовими кожного комп’ютера є модулі, обмін інформацією між якими здійснюється через системну магістраль.

 Тема: Основні  характеристики  комп’ютера.
Дайте визначення наступним термінам:
1. Вкажіть принципи функціонування комп’ютерів - магістрально-модульний принцип їх будови, принцип числового кодування даних, програмний (командний) принцип управління роботою комп’ютера, принцип довільного доступу (принцип адресності).
2. Принцип числового кодування даних звучить так: інформація будь-якого виду в пам’яті обчислювальних машин подається за допомогою числових кодів.
3. Програмний принцип управління роботою комп’ютера звучить так: усі  функціональні можливості  комп’ютера  реалізуються шляхом виконання відповідних програм.
4. Сумiснiсть  персональних  комп’ютерiв це -  це можливiсть використовувати на даному  комп’ютерi  програми  та  програмнi комплекси, якi  розробленi, вiдредактованi  та  експлуатуються на  комп’ютерах iнших  моделей.
5. Вкажіть способи забезпечення сумісності ПК – апаратний та програмний.
6. Модем це - пристрій, що перетворює цифрову інформацію, прийняту від комп’ютера, в аналогові (звукові) сигнали, які можна передавати по звичайній телефонній лінії.
7. Допишіть речення: “Принцип адресності полягає в тому, що доступ до кожної чарунки пам’яті процесор комп’ютера може здійснювати за допомогою адреси відповідної чарунки.
8.  Допишіть речення: “Апаратна   сумiснiсть  ПК органiзовується  на рiвнi центральних та периферiйних  пристроїв.
9. Назвіть типи модемів - зовнішні модеми (external), внутрішні модеми (internal), у вигляді PC-card.
10. Допишіть речення: “Програмна  cумiснiсть  ПК забезпечується  в першу чергу застосуванням в них однiєї i тiєї ж  операцiйної системи  або  однотипних  систем.
11. Вкажіть технічні новинки, що  зробили можливим створення  сучасного комп'ютера - 1) електронний  перемикач; 2) цифрове  кодування  інформації; 3) пристрій  штучної  пам'яті.
12. Хто і коли запропонував використовувати радіолампи в комп'ютері? - болгарський інженер Д. Атанасов  та  американський  вчений  Д. Моучлі  на  початку 40-х років 20 ст.

Тема: Операційні системи.
Дайте визначення наступним термінам:
1. Операційна система це - програма, що здійснює діалог із користувачем, керує комп’ютером, його ресурсами, запускає інші програми. Операційна система автоматично завантажується при вмиканні комп’ютера.
2. Операційна система складається з таких частин1) командної мови, 2) файлової системи, 3) драйверів зовнішніх пристроїв.
3. Командна мова ценабір команд, які вводяться користувачем з клавіатури та негайно виконуються.
4. Файлова система це -  сукупність програм, що забезпечують роботу з файлами і каталогами, а також самі файли й каталоги, що зберігаються на пристроях зовнішньої пам’яті.
5. Файл це  - програма або організова­на сукупність цифрових, алфавітно-цифрових та інших даних.
6. Драйвер це – спеціальна програма для керування зовнішнім пристроєм.
7. Основні характеристики операційних систем такі:  1) Розрядність; 2) Підтримка багатопроцесорності та багатозадачності; 3) Підтримка багатокористувальницького режиму.
8.  Інтерфейс це - сукупність правил та засобів, що забезпечують взаємодію користувача з програмою.
9. Назва файла це  - ідентифікатор, що використовується для звернення до файла.
10. Ідентифікатор складається з таких частин:  з імені та типу файла (тип файла не обовзковий).
11. Ім’я файла (як правило) характеризує - внутрішній зміст файла.
12. Розширення (тип) файла використовується для - класифікації файлів, визначення належності до певної групи із загальними ознаками, утворюється не більш ніж із трьох символів і є необов'язковим.

Тема: Операційні системи.
Дайте визначення наступним термінам:
1. Каталог (папка) це - спеціальне місце на диску, в якому реєстру­ються всі відомості про файли (ім'я, розмір, властивості і т. д.).
 2. Кореневий каталог це - це головний каталог кожного диска.
 3. Шлях  до файла цепослідовність з імен каталогів від кореневого каталога до того каталога, в якому знаходиться необхідний файл.
 4. Мой компьютер це -  спеціальна папка, що дозволяє проглядати вміст дисків комп’ютера й виконувати різноманітні операції з файлами й папками.
 5. Корзина це  - спеціальна папка, яка призначена для тимчасового зберігання видалених файлів та папок.
 6. Портфель це - системна папка, що використовується для погодження копій документів, які обробляються в різних комп’ютерах.
 7. Сетевое окружение це - спеціальна папка, що дозволяє проглядати вміст дисків комп’ютерів, які підключені до локальної мережі й виконувати різноманітні операції на них.
 8.  Панель завдань призначена для запуску додатків і переходу поміж ними. Як правило, вона знаходиться в нижній частині екрану.
 9. Назвіть особливості інтерфейса Windows1) наявність панелі завдань, на якій розміщена кнопка Пуск; 2) наявність контекстного меню.
 10. Що з’являється на екрані дисплея після завантаження Windows?  При вмиканні комп'ютера на екрані монітора з'являється головне вікно, яке називають робочим столом.
 11. Вікно об'єкта (програми, папки) складається з таких основних елементів: рядка заголовку; рядка меню; робочого поля вікна.
 12. Вкажіть операції які виконують з об'єктами (файлами, папками, ярликами): створення, копіювання, переміщення, перейменування, пошук, видалення, відновлення.

Тема: Операційні системи.

Дайте визначення наступним термінам:
1. Назвіть основні об'єкти Windowsробочий стіл, вікна, додатки, папки, документи, файли, ярлики, диски, принтери.
 2. Назвіть типи  вікон в середовищі Windows - вікно додатка, діалогове вікно, вікно повідомлення.
 3. Які вікна є модальними, а які немодальними?  Вікна повідомлень і діалогових вікон є модальними, а всі інші - немодальними.
 4. Закінчіть речення: “Особливість роботи з модальним вікном полягає в тому,  що, поки воно не закрите, неможливе продовження роботи з даним додатком.
 5. Програма Проводник призначена для  навігації по файловій системі і виконання дій з її об'єктами.
 6. Інсталяція це - операція з установки програми на комп’ютері.
 7. Windows Commander це - програма для виконання дій над об'єктами за допомогою вікон двох папок (зокрема, дисків), одне з яких є активним (Віддавачем), а друге — пасивним (Приймачем).
 8. Форматування це - процес розбивки диска на сектори і доріжки засобами операційної системи.
 9. Утиліти це  - спеціалізовані програми, призначені для обслуговування й оптимізації роботи системи.
 10. Дефрагментація це -   оптимізація дискового простору, упорядкування класте­рів, які належать одному файлу.
 11. Назвіть властивості робочого стола – фонова картинка, тип і розмір шрифта, кількість точок екрана та інше.
 12. Назвіть властивості логічного диску – ім'я диску, загальна ємність, кількість вільного місця, присутність у мережі та інші.

Тема: Комп’ютерні віруси. Архівація.
 Дайте визначення наступним термінам:
 1. Комп’ютерний вірус це  - невелика програма, що написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій.
 2. Антивірус це - програма, яка виявляє й знешкоджує комп’ютерні віруси.
 3. Архівацію (стиснення) файлів використовують для: зменшення розмірів файлів при підготовці їх до передавання каналами зв'язку або до транспортування на зовнішніх носіях малої ємності.
 4. Архівацію (стиснення) папок використовують для: зменшення обсягу папок перед тривалим зберіганням, наприклад, при резервному копіюванні.
 5. Стиснення (ущільнення) дисків використовують для: підвищення ефективності використання дискового простору шляхом стиснення даних при записі їх на носії інформації (як правило, засобами операційної системи).
 6. Назвіть алгоритми, що лежать в основі архівації даних – 1) алгоритм RLE (Run Length Encoding); 2) алгоритми групи KWE(KeyWord Encoding); 3) алгоритм Хафмана.
7. Наведіть формулу коефіцієнта стиснення -
 де Vx - обсяг пам’яті, необхідної для зберігання вихідної (результуючої) послідовності даних, Vn – обсяг вхідної послідовності даних.                      
 8.  Архівація (стискування даних) це - процес перекодування певної сукупності файлів з метою зменшення загального обєму памяті, який вони займають.
 9. Архіватор це - спеціальна програма, яка  використовується для стискування (архівації) даних.

10. Якими критеріями керуються при виборі архіватора? 1) швидкістю роботи архіватора; 2) коефіцієнтом стискування даних.
 11. Вкажіть відомі Вам програми-архіватори – RAR, ZIP, ARJ
 12. В основі алгоритму RLE лежить - ідея виявлення послідовностей даних, що повторюються, та заміни цих послідовностей більш простою структурою, в якій вказується код даних та коефіцієнт повторення.

Залік з теми "Текстовий процесор Word"
Тема. Засоби прискорення роботи у текстовому процесорі. Практична робота №3 Створення в автоматичному режимі макросів та їх використання 
1. Макроси та їх використання
 Макрос — це набір команд і інструкцій, що виконуються як одна команда.
Макроси часто використовуються з такою метою:
*  щоб прискорити операції редагування або форматування, які часто виконуються;
*   щоб об'єднати декілька команд (наприклад, щоб вставити таблицю із вказаними розмірами і межами та певною кількістю рядків і стовпців);
щоб спростити доступ до параметрів у діалогових вікнах;
щоб автоматизувати обробку складних послідовних дій у за­вданнях.
Макрос — макрокоманда або послідовність макрокоманд, яку використовують для автоматичного виконання завдань. Макроси записуються мовою програмування Visual Basic для додатків.
Макрос можна створити за допомогою засобу для запису макро­сів (порівняно легший варіант) або ввівши його код мовою Visual Ваsic для додатків у редакторі Visual Basic.
Можна також використовувати обидва методи відразу: записа­ти частину кроків, а потім удосконалити макрос, доповнивши його додатковим програмним кодом.
2. Порядок запису макросу
1. У меню Сервіс виділити пункт Макрос, а потім вибрати коман­ду Почати запис.
2) У полі Ім'я макросу ввести ім'я нового макросу.
3) У списку Макрос доступний для вибрати шаблон або документ, в якому буде зберігатися макрос.
4) Ввести опис макросу в полі Опис.
5) Якщо макросу не треба призначати кнопку панелі  інструментів, команду меню або сполучення клавіш, то натиснути кнопку ОК, щоб почати запис макросу.
Щоб  призначити  макросу сполучення  клавіш, треба натиснути кнопку Клавіші. Вибрати макрос, що записується у списку Команди, ввести сполучення клавіш у полі Нове сполучення кла­віш та натиснути кнопку Призначити. Далі треба натиснути кноп­ку Закрити, щоб почати запис макросу.
Щоб призначити макросу кнопку на панелі інструментів або ко­манду меню, треба натиснути кнопку Панелі та перейти на вклад­ку Команди. Треба вибрати макрос, що записується, у списку Ко­манди та перетягнути його на панель інструментів або в меню. Щоб почати запис макросу, натиснути кнопку Закрити.
Після цього виконуються дії, які слід долучити до макросу (за­писати).
Записуючи новий макрос, можна використовувати мишу лише для вибору команд і параметрів. Для запису таких дій, як виділен­ня тексту, треба використовувати клавіатуру. Наприклад, за допо­могою клавіші F8 можна виділити текст, а за допомогою клавіші END      перемістити курсор у кінець рядка.
Для завершення запису макросу треба натиснути кнопку Зупинити запис.

 3. Порядок дій для виконання макросу
1) У меню Сервіс виберіть команду Макрос, а потім — команду Макроси.
2) У списку Ім'я виберіть ім'я макросу, який треба виконати.
Якщо потрібного макросу немає у списку, виберіть інший документ або шаблон у списку Макроси.
3) Натисніть кнопку Виконати,
4.  Зберігання макросів

Макроси зберігаються у шаблонах або документах. За замовчуванням макроси зберігаються у шаблоні Normal, щоб вони були до­ступні для всіх документів. Якщо макрос буде використовуватися лише в одному документі, треба зберегти його в документі. Окремі макроси в документі зберігаються у проектах макросів, які можна копіювати з одного документа до іншого.

Виконання комплексу вправ для зняття м'язового напружен­ня.
Вихідне положення — сидячи на стільці.
Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися ні стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад  і випростуючи плечі. Повторити 5 разів.
Зробити нахили й повороти голови. Повторити 5 разів.
Зробити легкий самомасаж обличчя й кисті руки протягом 3-5 с.

Самостійна робота 1.
1.Знайдіть у довідковій системі текстового процесора Word ін­формацію про проблеми, які можуть виникнути під час роботи а макросами (зайві дії, помилки, макрос не виконується тощо), а також щодо можливих варіантів усунення таких проблем.    
2. Знайдений матеріал запишіть у зошит, записи оформите у ви­гляді тез, схем, скорочених записів. 
Практична робота №3 Створення в автоматичному режимі макросів та їх використання
Мета: навчитися створювати в автоматичному режимі макроси та їх використовувати для автоматичного виконання завдань під час роботи у текстовому процесорі Microsoft Word.
Інструктивна картка
1. Створіть новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word.
2. Створіть (запишіть) макрос, у якому для перевірки правопису вибирається українська мова і розставляються переноси слів.
3. Для виконання макросу призначте комбінацію клавіш Alt + U.
4. Збережіть  документ у власній папці під назвою  Макрос_ Прізвище. doc).

Виконання комплексу вправ для зняття м'язового напружен­ня.
Вихідне положення — сидячи на стільці.
Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися ні стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад  і випростуючи плечі. Повторити 5 разів.
Зробити нахили й повороти голови. Повторити 5 разів.
Зробити легкий самомасаж обличчя й кисті руки протягом 3-5 с.

5. Відкрийте   текстовий   документ   Завдання_макрос.doc
6. Виконайте цей макрос у документі Завдання_макрос.doc.
7. Результати роботи продемонструйте вчителю.
8. Збережіть документ у власній папці під назвою  Завдавня_макрос_Прізвище. doc)
9. Закрийте всі додатки, що використовувались у роботі.   
Домашнє завдання
1. Опрацювати конспект уроку та  §  підручника.
2. Підготувати реферативні повідомлення про макровіруси. 


Практична робота  №2
Тема: Використання стилів і шаблонів документів.
Мета: вчитися використовувати вбудовані в текстовий процесор стилі та створювати 
              власні; створювати нові шаблони та редагувати існуючі.
Хід роботи.
1.            Завантажити текстовий процесор Microsoft Office Word.
2.            Встановити параметри сторінки: всі поля по 2 см.
3.            Створити новий шаблон титульної сторінки для реферату.
4.            Оформити титульну сторінку за допомогою стилів: для тексту вгорі Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України 


використати стиль Заголовок 1. Змінити цей стиль наступним чином: шрифт – Verdana, інтервал – полуторний, розмір – 12, колір – темно-синій, вирівнювання – по центру. Назвати новоутворений стиль Прізвище_Абзац по центру.
5.            Використовуючи стиль Прізвище_Абзац по центру, оформити наступні рядки: Комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №2м.Орджонікідзе Дніпропетровської області»
6.            Придумати будь-яку назву реферату і оформити її, використовуючи довільний стиль об’єкту WordArt.
7.            Текст Виконав… оформити стилем Заголовок 2, та зробити відповідний відступ зліва.
8.            Використовуючи стиль Прізвище_Абзац по центру, оформити надпис: Орджонікідзе — 2013
9.            Встановити довільну фігурну рамку навколо сторінки та зберегти документ у власну папку з іменем shablon_ref.dot (як шаблон).
10.        Відкрити щойно створений шаблон і на його основі створити ще одну титульну сторінку, змінивши назву реферату, стиль WordArt та фігурну рамку навколо сторінки. Зберегти нову титульну сторінку як документ Word в свою папку під назвою Титул_Прізвище.
11.        Переглянути документ в різних режимах перегляду, клацаючи по черзі кнопки, розміщені в лівому нижньому куті екрану 


12.        За допомогою Майстра календарів створити календар на 3 місяці: з жовтня по грудень 2013 року.

Виконати команду Файл → Створити. В області завдань в розділі Шаблони клацнути посилання На моєму комп’ютері. Перейти на вкладку Інші документи.
13.        Здати роботу вчителю.
14.        Закрити всі вікна. Закінчити роботу на комп’ютері.

 Контрольні запитання.
1.      Що таке стиль? Які переваги надає форматування з використанням стилів?
2.      Як призначити стиль текстовому об’єкту?
3.      Перелічити режими перегляду документа.
4.      Як використати необхідний шаблон?
5.      Як викликати Майстер створення документів?

Програмні засоби навчання шкільних предметів
Викоритсані ресурси;

Спілкування у чатах і на форумах. Практична робота №11 "Спілкування на форумах та в чатах"
                                  Чат  
 Чат (англ. chat - базікати, балачки, розмова) - засіб обміну повідомленнями з комп'ютерної мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організувати таке спілкування. Характерною особливістю є комунікація саме в  реальному часі або близька до цього, що відрізняє чат від форумів.
Під словом чат звичайно розуміється групове спілкування, хоча до них можна віднести і обмін текстом "один на один" за допомогою програм миттєвого обміну повідомленнями, наприклад, ICQ або навіть SMS.
Існує кілька різновидів програмної реалізації чатів:
  • HTTP або веб-чати. Такий чат виглядає як звичайна веб-сторінка, де можна прочитати останні кілька десятків фраз, написані учасниками чату та модераторами. Сторінка чату автоматично оновлюється з заданою періодичністю
  • Чати, що використовують технологію Adobe Flash. Замість періодичного перезавантаження сторінки, між клієнтом і сервером відкривається сокет, що дозволяє моментально відправити або отримувати повідомлення, втрачаючі менше трафіку.
  • IRC, спеціалізований протокол для чатів.
  • Програми-чати для спілкування в локальних мережах(наприклад, Vypress Chat, Intranet Chat). Часто є можливість передачі файлів.
  • Чати, реалізовані поверх сторонніх протоколів (наприклад чат, який викориcтовує ICQ).
  • Чати, що працюють за схемою клієнт-сервер, це дозволяє використовувати їх в мережах зі складною конфігурацією, а також керувати клієнтськими додатками (наприклад Mychat, Jabber).
За сферою застосування чати поділяються на:
  • all2all - групова комунікація (наприклад, IRC, Jabber, Yahoo! Chat, AVACS Live Chat, Mychat);
  • p2p - персональні комунікації (наприклад, ICQ, Jabber, Skype,Yahoo! Messenger, AOL Instant Messenger, Hamachi) -особисте спілкування.
    Веб-чати широко розповсюдилися в 90-ті роки ХХ століття і залишаються досить популярними до цих пір. Досить часто під словом чат мають на увазі саме веб-чат, що, звичайно, не зовсім вірно. Веб-чати базувалися на технологіях всесвітньої павутини,  HTTP і HTML. Спочатку вони представляли собою сторінку з розмовою і містили форму, за допомогою якої введений текст надсилався на сервер. Сервер додавав нові повідомлення в текстову область, видаляв старі і оновлював файл. Важливо зауважити, що такий чат здійснювався з помітною затримкою в десятки секунд.Через це за веб-чатами закріпилася репутація "гальмівних", хоча пізніше стан справ і було виправлено із застосуванням технологій AJAX і Flash. Інші системи повідомлень не мали такого недоліку, оскільки оброблялися без подібних технічних обмежень.
      З часом, крім звичайних текстових чатів були придумані відео-, а також голосові чати. Відеочати -  це обмін текстовими повідомленнями плюс транслювання зображень з веб-камер. Спочтку це було не відео, а скоріше, фото-чати: через низьку пропускну здатність каналів відправлявся не відеопотік, а картинка з деякими інтервалами, що давало можливість досить оперативно спостерігати зміну емоцій у співрозмовника і було значним проривом. Пізніше почало транслюватися відео, хоча і з низькою якістю. Веб-камери є простими і дешевими, тому зображення виходить з поганою передачею кольору, зашумлене. Проте для цих цілей спілкування такої якості більш ніж достатньо.
   Голосові чати. В даний час у комп'ютерних іграх широко застосовується система TeamSpeak, що дозволяє спілкуватися голосом між членами команди, не відволікаючись від управління грою. А спілкування по Skype більше нагадує розмову по телефону, ніж чат, хоча можливість відправки звичайних текстових повідомлень в ньому теж присутня.
      Кількість чатів в мережі неймовірно величезна, їх тематика не підлягає обліку, тому що множаться вони з великою швидкістю. Можна легко відкрити свій власний чат, але на залучення туди відвідувачів піде не один день, або ж шукати вже існуючі, так би мовити, за інтересами. Є чати за віковою ознакою, за географічним розташуванням, чати з мізично-літературно-кінематографічними інтересами. Є чати з досить багатозначними назвами: "Через терни до зірок", "Якщо тобі це треба".
     При вході в чат потрібно вибрати собі "нік"(від англ. Nickname - "прізвисько"). Діапазон використання слів для "ніків" і польоти фантазії їх володарів так само широкі, як і сама Всесвітня павутина. Рідко, хто бере в якості ніка своє справжнє ім'я.
   Суть віртуального спілкування. Кількість людей, що проводять своє дозвілля в мережі величезна.
        Спілкування через Інтернет входить у наше життя хочемо ми того чи ні. Ми опиняємось в особливому середовищі - середовищі віртуального спілкування. Чатів в Інтернеті стало досить багато: громадські, ділові, приватні.
          Найпопулярнішими є громадські чати, де одночано спілкуються кілька людей на різні теми. 
Поради для тих, хто вперше вирішив відвідати один з громадських чатів:
  1. Звертайтеся до співрозмовників у чаті на "ти"(незалежно від віку). Так більш звично.
  2. Навмисний флуд(відправка двох і більше однакових посилань) не приверне до вас більше співрозмовників, ви тільки зробите своєму іміжду великий мінус.
  3. Те ж відбудеться, якщо ви будете постійно кричати (набирати всі повідомлення ВЕЛИКИМИ ЛІТЕРАМИ).
  4. Не вітається  НапИСАння слів Ось таКИм чиНОм. Це важко читати.
  5. Незакінчені фрази ображають вашого співрозмовника. Краще їх не використовувати.
  6. Смайли - допомагають зробити спілкування більш емоційним, але в той же час не перестарайтеся. Пам'ятайте, що виправданими вважаються тільки смайлики, що виражають емоції, всі інші краще обмежити до мінімуму, або взагалі виключити з віртуального лексикону.
  7. Ви можете відстоювати свою точку зору, але не ображайте при цьому оточуючих. не кажіть їм те, що не хотіли б почути самі. Жестикуляція, тон і вираз вашої особи не грає ніякої ролі. Слова, тільки слова - це все, що бачить ваш співрозмовник.
  8. Нік - це справа кожного, але краще, якщо він складається з символів якої-небудь однієї рокзладки (тільки російські чи тільки латинські). Не використовуйте в ніці слова, що означають почуття. Не викликає довіри нік, що складається з цифр або безглуздих знаків.
  9. Спілкування має бути зрозумілим. Намагайтеся відповідати розгорнуто й зрозуміло. Пам'ятайте, що ви зможете теж опинитися в такій ситуації, коли вам дадуть відповідь просто "так", а на яке питання - ви вже й самі забудете.

Форум 

    Веб-форум - клас програм для організації спілкування відвідувачів веб-сайту.

        Форум пропонує  набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тем у розділах і подальшим обговоренням цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу.

  Поширена ієрархія веб-форуму: розділи →теми → повідомлення .

      Зазвичай повідомлення несуть інформацію "автор - тема - зміст - дата/час". Повідомлення і всі відповіді на нього утворюють "гілку" або "тему" (також вживаються терміни "топік", "топ" від англ.topic).

    Відхилення від початкової теми обговорення (Off-topic) часто заборонено правилами поведінки форуму. За дотриманням правил слідкують модератори і адміністратори-учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати і видаляти чужі повідомлення в певному розділі або  темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників.
 На форумах може застосовуватись надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах читання і створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інші необхідна попередня реєстрація (найбільш поширений варіант) - ті та інші форуми називають відкритими. Застосовується і змішаний варіант - коли окремі теми  можуть бути доступні на запис всім відвідувачам, а інші - тільки зареєстрованим учасника. Крім відкритих, існують закрити форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а решта частини доступна тільки вузькому колу учасників.
     При реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі - сторінку з відомостями про учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, налаштувати свій аватар або автоматично додати до нього повідомленнями підпис - залежно від уподобань. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні зображення, у тому числі так звані юзербари.
       Більшість форумів має систему особистих повідомлень, що дозволяє зареєстрованим користувачам спілкуватися індивідуально, аналогічно електронній пошті.
Багато форумів при створенні нової теми мають можливість приєднання до неї голосувань або опитувань. При цьому інші учасники форуму можуть проголосувати або відповісти на поставлене у заголовку теми питання, не створюючи нового повідомлення в темі форуму.
      Кожен конкрений форум має свою тематику - достатньо широку, щоб в її межах можна було вести багатоплановеобговорення.
     За методом формування набору тем форуми бувають з динамічним списком тем і з постійним списком тем. У форумах з динамічним списком тем прості учасники можуть створювати нову тему в рамках тематики форуму.
     Зазвичай форум має можливість пошуку по своїй базі повідомлень.
         Форум відрізняється  від чату поділом обговорюваних тем  і можливістю спілкування не в реальному часі. Це робить форуми більш пристосованими до серйозних обговорень, оскільки надає більше часу на обдумування відповіді. Форуми часто використовуються для різного роду консультацій, в роботі служб технічної підтримки.
На даний момент форуми співіснують нарівні з блогами. Ці дві форми спілкування в Інтернеті практично не поступаються один одному за популярністю.
    Для участі у форумах не потрібно встановлювати спеціальне програмне забезпечення - цілком достатньо звичаного браузера.
Використана література:
1.Інформатика. Методичний супровід.10 клас загальноосвітніх навчальних закладів. - Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2012.-140с. Петро Михайлович Малий
2. Інформатика: підруч. для учнів 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.:рівень стандарту/Н.В.Морзе, В.П.Вембер, О.Г.Кузьмінська. -К.:Школяр, 2012.-304с.:іл.
Використані ресурси:
  

Навчання в Інтернеті
1.«Експерт» представляє презентацію «Каталоги освітніх сайтів»
2.«Експерт» представляє презентацію «Електронні бібліотеки»
3.«Експерт» представляє презентацію  «Інтерактивне дистанційне навчання»
4.«Аналітик» представляє презентацію «Аналіз освітніх сайтів»
5.«Аналітик» представляє презентацію «Аналіз «електронних бібліотек»
6.«Аналітик» представляє презентацію  «Аналіз сайтів дистанційного навчання»
завдання для «аналітиків»
Завдання «аналітику» з освітніх порталів.
Вивчити переваги та недоліки таких сайтів.

1. http://svitosvit.ua/
2. http://znannya.info/

 3. http://myeducatiоn.com.ua/

4.Завдання «аналітику» з «електронних бібліотек».
Вивчити переваги та недоліки таких сайтів.
1.

2.
3.

Завдання «аналітику» з питань дистанційного навчання.
Вивчити переваги та недоліки таких сайтів.
 1. http://inform-school.narod.ru


2. http://e-learn.narod.ru/
3. www.eddi.ru




Питання для «журналістів»
(на питання можуть відповідати «експерти» або «аналітики»;
регламент – 1 хвилина на запитання)

1.  Розкажіть про браузер, яким ви користувались для перегляду Інтернет-сторінок.
2.  Якою пошуковою системою ви користувались для пошуку інформації з теми?
3.  Яка пошукова система на ваш погляд має більше переваг?
4.  Яке апаратне та програмне забезпечення треба мати, щоб навчатись на віртуальних курсах?
5.  Чи розглядаєте ви навчання в Інтернет як цілком серйозну альтернативу звичайній освіті?
6.  Що на ваш погляд  потрібно для того, щоб дистанційне навчання  виявилося успішним?
7.  У чому відмінність  «кредитних»  від «не кредитних» курсів дистанційного навчання.
8.  Розкажіть про способи формування інформації на сайті. Чи є гіпертекст найбільш зручним з таких способів?
9.  У чому на ваш погляд переваги багатомовних версій сайту?
10.  Чи є доречним використання на освітніх сайтах банерної реклами?
11.  Як на ваш погляд, чи має значення для популярності сайту його інтерфейс?
12.  Інтерфейс якого сайту був для вас найбільш приємним? Чи впливає це на комфортність роботи на сайті?
13.  Яв ви вважаєте, чи обов’язковою  на сайті є функція зворотного зв’язку?
14.  Після вивчення освітніх сайтів, чи з’явилось у вас бажання використати будь-який його ресурс чи купити віртуальний курс?

 Тестування з теми "Служби Інтернету"


Спілкування у чатах і на форумах.
 Практична робота №11
"Спілкування на форумах та в чатах"


Додаткові можливості ICQ. 
Практична робота №10
 "Обмін миттєвими повідомленнями"


Служби передавання миттєвих повідомлень

Миттєві повідомлення


Залік з теми «Комп’ютерні презентації та публікації»

1.Теоретична частина:
Чітко та лаконічно відповідати на поставлені запитання з теми:
Контрольні питання до заліку з теми  «Комп’ютерні публікації»
1. Що таке слайдова презентація? За допомогою яких програм їх можна створювати?
2. Які об’єкти презентації ви знаєте?
3. Які режими презентацій PowerPoint ви знаєте?
4. Як додати новий слайд?
5. Як перемістити слайд в презентації?
6. Як видалити слайд?
7. Як додати текст на слайд?
8. Як додати відео на слайд?
9. Як додати зображення на слайд?
10. Як створити анімацію об’єктів слайду?
11. Для чого використовується анімація об’єктів?
12. Що таке гіперпосилання?
13. Як встановити посилання на інший слайд даної презентації?
14.  В якому режимі користувач створює гіперпосилання, а в якому використовує?
15.  Як змінити гіперпосилання? Видалити?
16.  Які дії можна закріпити за об’єктами презентації?
17.  Що таке анімація слайдів?
18.  Опишіть як встановити звуковий супровід ефекту анімації слайдів?
19.  Як відкрити вікно Настроювання презентації?
20. Для чого використовується налаштування Декілька моніторів вікна Налаштування презентації?
21. Як приховати слайд? Як його відновити?
22.  Відео та аудіо файли яких форматів можна додавати до презентації?
23.  Для чого призначена програма Звукозапис та як її запустити?
24.  Наведіть послідовність дій під час створення звукозапису
25.Опишіть можливості з редагування та форматування звукозапису програмою Звукозапис
26. Поясніть як змішати один запис із іншим?
27. Як додати звук чи відео до презентації?
28.Порівняйте процес записування аудіо за допомогою програми Звукозапис та записування звукового коментарю до слайда командою Записаний звук.
29. Що таке мультимедійні дані?
30.Які формати аудіо файлів ви знаєте?
31.Які формати відео файлів ви знаєте?
32.Які програми плеєри ви знаєте? Що це за програми?
33.Як називається програма для створення мультимедійних кліпів?
34.Як створити кліп?
35.Що таке публікація? Які види публікацій ви знаєте?
36.Чим займається видавництво? Поліграфія?
37.Як змінити розміри? Перемістити стовбець в інше місце публікації?
38.Як додати новий запис до публікації?
39.Що таке перетікання тексту і як установити або відмінити перетікання тексту з одного запису до іншого?
40.Що таке авторозливання? В яких випадках воно використовується?
41.Для чого виконується групування об’єктів та підписів під ними?
42.Що таке буклет? Для чого він призначений?
43.Опишіть відмінності між бюлетенем і буклетом? Для яких цілей у школі можуть виготовлятися публікації?

2.Практична частина:
Побудувати презентацію «Рух сонця над морем», яка міститиме рухомі об'єкти (див. таблицю). Усі об’єкти створювати виключно засобами редактора презентацій. Провести налаштовування презентації для неперервної циклічної ілюзії руху цих об’єктів.

 Об’єкт
Кількість
Властивості
Сонце
1
Рухається. Змінює колір. Змінює розмір.
Море
1
Змінює колір
Небо
1
Змінює колір
Чайки
3 і більше
Рух зі зміною напряму
Хмари
5 і більше
Рух в одному напрямі. Зміна форми



Основні принципи дизайну слайдів.
Практична робота №4 Розробка слайдової презентації



Використані ресурси:
  • http://petrychenko.at.ua/load/osnovni_principi_dizajnu_slajdiv_stilove_oformlennja_prezentacij_praktichna_robota_4_rozrobka_slajdovoji_prezentaciji/1-1-0-54
  • http://lplpo.ucoz.lv/_ld/0/28_Power_Point_teo.pdf
















































Немає коментарів:

Дописати коментар

Залишайте свої коментарі/Оставляйте свой коментарий