9 клас


2018-2019 н.р. (Оновлено)  
 Уроки до підручника «Інформатика 9 клас»

Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
Урок №40
Урок №39
Урок №38
Урок №37
Урок №36
Урок №35
Урок №34
Урок №33
Урок №32
Урок №31
Урок №30
Урок №29
Урок №28
Урок №27
Урок №26
Урок №25
Урок №24
Урок №23
Урок №22
Урок №21
Урок №20
Урок №19
Урок №18
Урок №17
Урок №16
Урок №15
Тести онлайн для 9 класу

Урок №14
Презентація Григоренка Сергія Васильовича  
Урок №13
Урок №12
Урок №11
Презентація Григоренка Сергія Васильовича  
Урок №10

Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Практична робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями.
Урок №9  
Використання діаграм у презентаціях

Урок №8

Етапи розробки презентації. Елементи дизайну презентацій. Вимоги до презентації. Стильове оформлення слайдів презентації. Макети слайдів.

Презентація Григоренка Сергія Васильовича 
Інтерактивна вправа"Редактор презентацій"

Урок №7
Інструктаж з БЖД. Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук

Презентація Григоренка Сергія Васильовича

Урок №6
Інструктаж з БЖД. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси
Презентація Григоренка Сергія Васильовича

Урок №5
Інструктаж з БЖД. Призначення й структура Інтернету. Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера.
Презентація Григоренка Сергія Васильовича

Урок №4
Інструктаж з БЖД. Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.
Презентація Григоренка Сергія Васильовича 
Інтерактивна вправа "Основні протоколи Інтернету"

Урок №3
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи
Презентація Григоренка Сергія Васильовича


Урок №2
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Поняття інформаційного суспільства. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.
Презентація Григоренка Сергія Васильовича

Урок №1
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформатика як наука та галузь діяльності людини. Основні інформаційні процеси, їх характеристика та моделі. Інформаційні технології. Класифікація інформаційних технологій. Етапи становлення інформаційних технологій. Інформаційні технології в освіті.
Презентація Григоренка Сергія Васильовича 
Інтерактивне завдання "Інформаційні технології"

2016-2017 н.р.

Уроки   до підручника Н.В.Морзе
 Урок №35 Практична робота №12 Створення векторних зображень засобами Microsoft Word

Урок №34 Тестування з теми «Комп'ютерна графіка»

Урок №33 Основи векторної графіки. Створення та опрацювання векторних графічних зображень засобами  Microsoft Word. Операції над графічними об'єктами у Microsoft Word.   


Урок №32 Створення текстових написів. Настроювання кольору. Практична робота №11. Створення растрових зображень
 
Урок №31Робота в середовищі редактора растрової графіки
 
Урок №30 Основні властивості растрових зображень. Графічний редактор Paint 
Переглянути презентацію 
Переглянути презентацію "Основи растрової графіки
 
Урок №29 Поняття комп'ютерної графіки. Формати графічних файлів
 
Урок №28 Практична робота № 10. Введення, редагування й форматування тексту
Урок №27 Форматування символів  і абзаців
Урок №26 Фрагменти тексту та операції над ним
Урок №25 Введення й редагування тексту. Перевірка правопису
Практична робота № 9. Робота з текстовими фрагментами
Урок №24 Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Огляд середовища текстового процесора. Робота з текстовим документом
Урок №23 Тестування з теми «Комп’ютерні мережі»

Урок №22 Засоби пошуку інформації в Інтернеті.
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті

Урок №21 Призначення й структура мережі Інтернет
Переглянути презентацію 

Урок №20 Віддалене керування комп'ютером. Практична робота 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі
Переглянути презентацію 

Урок №19 Поняття робочої групи, домену, користувача й сеансу користувача: вхід у локальну мережу. Навігація локальною мережею
Переглянути потокову презентацію(час відтворення 2:34)
Скачати та переглянути презентацію 

Урок №18 Поняття про глобальну та локальну комп'ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж
Переглянути презентацію1(Комунікації)
Переглянути презентацію2(Апаратне і програмне забезпечення мереж) 

Урок №17 Стискання та архівування даних. Практична робота №6. Архівування та розархівування даних
Переглянути презентацію

Урок №16  Збереження даних на знімних носіях. Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр
Переглянути презентацію
Переглянути презентацію.(Повторення) 

Урок №15 Комп'ютерні віруси та антивірусні засоби. Практична робота №5. Захист комп'ютера від вірусів
Переглянути презентацію

Урок №14 Тестування з теми «Системне програмне забезпечення»
Тест он-лайн

Урок №13 Встановлення й видалення програм. Відновлення видалених даних. Програма перевірки й очищення дисків. Дефрагментація дисків. Контрольні точки відновлення операційної системи
Переглянути презентацію  "Утиліти для роботи з дисками"

Урок №12 Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи. Пошук інформації на комп'ютері.
Практична робота № 4. Пошук інформації на комп'ютері

Урок №11  Запуск на виконання програм. Типи файлів. Зв'язок типів файлів з програмами та з розширеннями імен файлів

Переглянути відео "Что такое файл и его расширение"
Розробка уроку
Переглянути презентацію 

Урок №10 Практична робота № 3. Робота з об'єктами файлової системи
Переглянути презентацію 
Інтерактивна вправа "Алгоритм копіювання файлів і папок" 
Інтерактивна вправа "Типи файлів та їх піктограми"
Онлайн тест "Операції над об’єктами файлової системи"

Урок №9 Робота з об'єктами файлової системи. Використання ярликів, буфера обміну
Переглянути презентацію "Поняття файлової системи"
Переглянути презентацію "Операції над об'єктами файлової системи"
Інтерактивна вправа "Типи файлів та їх піктограми"
Інтерактивна вправа "Видалення об'єкта файлової системи"
Інтерактивна вправа "Операції над об'єктами файлової системи"
Онлайн тестування "Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи."

Урок №8 Графічний інтерфейс користувача ОС. Використання вікон, меню, елементів керування. Практична робота №2 Робота з інтерфейсом користувача операційної системи
Онлайн тестування "Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс операційної системи"

Урок №7 Операційні системи. Операційна система Windows
Переглянути презентацію
Переглянути відеоурок 

2016-2017 н.р.
Тема:Історiя розвитку обчислювальної технiки. Поколiння ЕОМ. Правила технiки безпеки пiд час роботи на комп’ютерi. Практична робота № 1 «Робота з клавiатурним тренажером. Комп’ютерне тестування».
 Завдання "Додай зображення"
Пройти тест онлайн "Текстовий редактор Microsoft Word"
Ви дізнаєтесь про: програми запису дискiв,  копiювання дискiв.
Типи дискiв
CD-R — компакт-диск з постiйною пам’яттю, призначений для зберiгання й читання значних об’ємiв iнформацiї (700–800 Мбайт). Вiн мiстить комп’ютерну iнформацiю, яка зчитується дисководом, пiдключеним до ПК.
CD-R диски з’явилися в 1985 р. на ринку i є вiддрукованою з пластмаси 4,72-дюймовою (дiаметр 120 мм, товщина 1,2 мм) круглою пластиною.
На один CD-ROM можна вмiстити 150 тис. сторiнок тексту, що вiдповiдає 17 Бiблiям. Мiсткiсть такого диска за такого малого розмiру еквiвалентна мiсткостi близько 500 тридюймових дискет.
CD-RW — компакт-диск, для якого передбачена можливiсть повторного запису iнформацiї.
DVD диски
У мiру вдосконалення технологiї створення CD i приводiв, а також появи нових технологiй в областi високоякiсного цифрового вiдео привело до потреби збiльшення ємностi оптичних носiїв iнформацiї. До початку 1995 р. кiлька конкуруючих фiрм-виробникiв запропонували свої стандарти зi збiльшеною ємнiстю СD, зокрема, був запропонований формат Super Density (SD). Щоб уникнути рiзноманiття (а часто й несумiсностi) стандартiв, у вереснi 1995 р. фiрма Sony разом із вiсьмома iншими фiрмами запропонувала новий унiверсальний формат запису даних на CD DVD (Digital Versatile
Disk). Цей формат одержав активну пiдтримку серед провiдних свiтових електронних компанiй, тому що DVD задовольняє вимоги до вiдтворення вiдеозображень, а також до зберiгання даних.
Інодi диски формату DVD ототожнюють iзDigital Video Disks (цифровими вiдеодисками), однак вони нетотожнi, тому що першi є попередниками дискiв нового унiверсального стандарту.
Використання формату DVD дозволяє наблизити якiсть вiдеозображення для побутових програвачiв до якостi студiйної TV-продукцiї.
Пiсля прийняття угоди про застосування єдиного стандарту DVD з’явилися новi проблеми, пов’язанi з iнтересами рiзних кiностудiй. Вони зажадали додаткових гарантiй того, що кiнофiльми, призначенi для одного ринку, будуть недоступнi для iнших. У результатi свiт був подiлений на шiсть зон, у яких застосовуються рiзнi регiональнi коди й диски.
Такий штучний розподiл свiту є ще одним джерелом неприємностей для користувачiв. Так, апаратура, придбана, наприклад, у США (зона 1) або в країнах колишнього СРСР (зона 5), не зможе вiдтворити DVD-диск, призначений для країн Європи.
Вiдповiдно до прийнятого стандарту, DVD-диск є однобiчним i може мiстити до 4,7 Гбайт iнформацiї. Як i CD, диск формату DVD має дiаметр 120 мм. У накопичувачi нового стандарту робоча довжина хвилi випромiнювання лазера знижена з 0,78 до 0,63–0,65 мкм (видимий дiапазон хвиль), що забезпечило можливiсть зменшення розмiрiв штрихiв запису практично у два рази, а вiдстань мiж дорiжками запису — з 1,6 до 0,74 мкм.
Кожен DVD-диск складається iздвох дискiв товщиною по 0,6 мм, щiльно з’єднаних один з одним.
Специфiкацiя DVD спочатку розроблялася для однобiчного одношарового диска, потiм з’явилася конструкцiя двошарового диска ємнiстю 8,5 Гбайт. Наступним кроком у розвитку технологiї DVD з’явилося створення двостороннiх дискiв, як одношарових, так i двошарових, при цьому ємнiсть дискiв доведена до 9,4 й 17 Гбайт вiдповiдно, а час їхнього вiдтворення — 4,5 й 8 год.
Розрiзняють два види DVD — дискiв: DVD-RW i DVD-R.
Історiя розвитку
Технiка накопичувачiв на оптичних дисках бере початок в областi методiв побутового звукового оптичного запису. Розробникiв накопичувачiв на оптичних дисках переслiдували невдачi вiд самого початку дослiджень — iз середини 70-х рр. Розв’язавши ряд серйозних проблем, вони все ж таки в 1983 р. запропонували працездатнi зразки накопичувачiв на оптичних дисках, але останнi не одержали комерцiйного впровадження через вiдсутнiсть оптичних дискiв. Тодi ж фiрмою Matsushita був виготовлений дослiдний зразок приводу для оптичних дискiв з можливiстю перезапису. Тiльки лише наприкiнцi 80-х рр. накопичувачi на оптичних дисках стали реальнiстю.
У 1980 р. фiрми Sony й Philips об’єднали свої зусилля в областi розробки компакт-дискiв (CD) i дiйшли угоди про створення єдиної технологiї запису й виробництва компакт-дискiв з використанням лазерiв. Спочатку виникли труднощi з вибором єдиного розмiру CD, тому що однi розробники наполягали на розмiрi 12", а iншi пропонували розмiр 4,72". Зрештою був прийнятий варiант диска 4,72", що використовується й на сьогоднi. Як вiдзначається в багатьох публiкацiях з iсторiї комп’ютерної технiки, це було зроблено тому, що на диску такого розмiру можна записати Дев’яту симфонiю Бетховена, тривалiсть звучання якої дорiвнює 74 хв.
Можна видiлити три хронологiчних перiоди розвитку технологiї оптичних носiїв iнформацiї CD. Перший перiод (1980–1985) ознаменувався створенням стандарту цифрового запису звукової iнформацiї й випуском першого програвача дискiв.
Другий перiод (1985–1994) характеризувався подальшим удосконаленням портативних музичних систем на компакт-дисках i початком розробки стандарту CD-ROM, що був анонсований у 1985 р. Водночас стандарт CD-ROM був розширений i доповнений новими стандартами для записуваних компакт-дискiв CD-R (CD-Recordable).
З 1994 р. дисководи CD-ROM стають невiд’ємною частиною стандартної конфiгурацiї PC, що приводить до буму мультимедiа. За кiлька рокiв швидкiсть передачi даних у CD-ROM виросла в 32 рази (при кратностi швидкостi приводу вiд 1 до 32), почали широко застосовуватися накопичувачi записуваних дискiв CD-R i перезаписуваних CD-RW. Почався перехiд на новий, єдиний для PC i побутової електронної технiки, стандарт DVD-дискiв ємнiстю 4,7 Гбайта.
У нашi днi ми є свiдками розвитку стандарту DVD, що передбачає доведення ємностi двошарових дискiв до 8,5 Гбайта, а ємностi двостороннiх двошарових дискiв — 17 Гбайтів. Диски CD i DVD сьогоднi є практично незамiнними для будь-якого користувача персонального комп’ютера.
Пристрої для зчитування iнформацiї з оптичних дискiв
За конструктивним виконанням приводи CD-ROM бувають вбудованi в комп’ютер i зовнiшнi. Вбудованi приводи розмiщаються в корпусi комп’ютера й пiдключаються до адаптера (контролера). Зовнiшнi приводи мають власний блок живлення й пiдключаються, як правило, до адаптера плати розширення.
Спрощений алгоритм функцiонування приводу CD-ROM полягає в наступному. Пiсля вмiщення CD у завантажувальний пристрiй електромеханiчний пристрiй приводить диск в обертання. Оптико-механiчний блок забезпечує перемiщення оптичної головки зчитування по радiусу диска й зчитування iнформацiї. Напiвпровiдниковий лазер генерує малопотужний iнфрачервоний промiнь (типова довжина хвилi 780 нм, потужнiсть випромiнювання 0,2-5,0 мвт), що потрапляє на дзеркало, яке вiдбиває лазерний промiнь.
Серводвигун за командою, що надходить вiд вбудованого мiкропроцесора, перемiщає рухливу каретку iз дзеркалом, що вiдбиває промiнь, до потрiбної дорiжки на компакт-диску. Вiдбитий вiд диска промiнь фокусується лiнзою, розташованою пiд диском, далi вiдбивається вiд дзеркала й потрапляє на роздiлову призму, що направляє промiнь на другу фокусувальну лiнзу. Далi промiнь потрапляє на фотодатчик, що перетворить свiтлову енергiю в електричнi iмпульси. Сигнали з фотодатчика надходять на унiверсальний декодер.
Декодер реєструє записану на диск iнформацiю наступним чином: об’єктив фокусує на поверхнi диска промiнь лазера дiаметром близько 1 мкм; якщо свiтловий пучок потрапить на промiжок мiж заглибленнями на диску, то промiнь не буде розсiюватися i, вiдбившись, потрапить на фотоприймач; а якщо промiнь потрапить на заглиблення на диску, то промiнь почне розсiюватись i до фотоприймача потрапить лише частина вiдбитого променя.
Висока точнiсть зчитування iнформацiї забезпечується складними системами автоматичного спостереження за поверхнею диска й дорiжками запису даних.
Запис дискiв
Для запису дискiв використовують як можливостi ОС Windows XP, так i спецiалiзованi програми.
Для запису дискiв засобами ОС необхiдно файли, якi слiд записати, скопiювати на диск, використовуючи програму Мой компьютер. Пiсля завершення копiювання необхiдно виконати програму Записать файлы, яка розмiщена на боковiй панелi.
Спецiалiзованих програм для запису дискiв iснує дуже багато, їх умовно можна розбити на декiлька категорiй:
   Спецiалiзованi програми для роботи з образами дискiв: Alcohol120 %, DaemonTolls, CloneCD та iншi.
         Програми для запису C: SmallCD, Cdex та iншi.
  Програмнi   пакети   для   роботи   збудь-якими   дисками:   Nero,Ashampoo та iншi.
Найбiльшою популярнiстю користуються пакети Nero та Ashampoo.



*******************************************************************
Тестування з теми «Інформація. Інформаційні процеси та системи. Апаратне забезпечення інформаційних систем.»
Увага! (варіант обираємо за розміщенням у кабінеті №14)
Тема 1. Інформаційні процеси та системи. Апаратне забезпечення інформаційних систем
Варіант І
У завданнях 1 – 4 оберіть одну правильну відповідь (0,5 балів)
1.     Укажіть, прикладом якого інформаційного процесу є перекладання тексту з росій­ської мови українською.
а)     передавання інформаційних даних;
б)    пошук інформаційних даних;
в)     опрацювання інформаційних даних;
г)     збереження інформаційних даних.    
2.     Укажіть пристрої інформаційної системи, що використовуються для введення даних.
а)     відеопам'ять, кеш-пам'ять, оперативна пам'ять;   
б)    клавіатура, мікрофон, веб-камера, сканер;
в)     гнучкі та жорсткі магнітні диски, флеш-пам'ять,
г)     сенсорний екран, принтер, гучномовці, навушники.
3.     Укажіть кількість символів, що використовуються у комп'ютері для кодування даних.
а)     128;
б)    256; 
в)     512;
г)     2.
4.     Укажіть, що використовувалося як елементна база для комп'ютерів першого по­коління.
а)     транзистор;
б)    мікросхема;
в)     інтегральна схема;
г)     радіолампа.
У завданнях 5 –7 оберіть кілька (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді (1 бал)
5.     Укажіть основні складові комп'ютера.
а)     внутрішня пам'ять;
б)    зовнішня пам'ять;
в)     пристрої введення;
г)     центральний процесор;
д)    пристрої виведення.
6.     Укажіть види пам'яті, що належать до внутрішньої.
а)     відеопам'ять;
б)    флеш-пам'ять;
в)     постійна;
г)     напівпостійна;
д)    оперативна.
7.     Укажіть пристрої, за допомогою яких можна надрукувати креслення.
а)     сканер;
б)    плотер;
в)     модем;
г)     принтер;
д)    дигітайзер.
У завданнях 8 –9 до кожного варіанта умови, позначеного літерою, оберіть один правильний варіант відповіді, позначений цифрою (1,5 бали)
8.     Поставте у відповідність назвам клавіш їхні призначення.
А) Ctrl, Alt
1) клавіша видалення символа ліворуч від курсора
Б) Enter
2) клавіша видалення символа праворуч від курсора
В) Tab
3) клавіші керування, використовуються для зміни призначення
інших клавіш
Г) Backspace
4) клавіша введення команди
Д) Del
5) клавіша табуляції, призначена для
переміщення текстового курсора на декілька позицій вправо
9.     Установіть відповідність між інформаційними процесами та їхніми правильни­ми означеннями.
А) зберігання повідомлень
1) процес створення умов, що не допускають втрати, пошкодження, несанкціонованого доступу або зміни повідомлень
Б) передавання повідомлень
2) процес отримання нових повідомлень із наявних
В) захист повідомлень
3) процес фіксування повідомлень на матеріальному носії
Г) опрацювання повідомлень
4) процес пошуку і добору необхідних повідомлень із різних джерел
Д) збирання повідомлень
5) процес   переміщення   повідомлень   від джерела до приймача
Завдання відкритої форми (2 бали)
10. Чим відрізняється оперативна пам'ять від постійної?
11. Що таке роздільна здатність? Для яких пристроїв важлива ця властивість?


Варіант ІІ
У завданнях 1 – 4 оберіть одну правильну відповідь (0,5 балів)
1.     Укажіть властивості, які мають повідомлення.
а)     достатність, повнота, цінність, корисність,...;
б)    повнота, корисність, вірогідність, швидкість,...;
в)     ясність, активність, правдивість, повнота,...;
г)     вірогідність, актуальність, зрозумілість, повнота,...
2.     Укажіть пристрої інформаційної системи, що належать до зовнішньої пам'яті.
а)     оперативна, постійна, напівпостійна пам'ять;
б)    клавіатура, мишка, маніпулятори, сканер; 
в)     гнучкі та жорсткі магнітні диски, флеш-пам'ять, оптичні диски;
г)     сенсорний екран, принтер, гучномовці, навушники.
3.     Враховуючи, що кожний символ кодується одним байтом, укажіть інформаційний обсяг такого речення: Любіть Україну, як сонце, любіть!
а)     232 біти;
б)    264 біти;
в)     263 біти;
г)     208 бітів.
4.     Укажіть пристрій комп'ютера, який призначений для керування всіма його при­строями та виконання арифметичних і логічних операцій.
а)     материнська плата;
б)    центральний процесор;
в)     внутрішня пам'ять;
г)     жорсткий диск.
У завданнях 5 –7 оберіть кілька (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді (1 бал)
5.     Укажіть характеристики комп'ютера, які вважаються суттєвими при виборі його конфігурації.
а)     тип, швидкодія процесора;
б)    наявність мультимедійних компонентів (колонки, TV-тюнер, мікрофон, навушники);
в)     обсяг оперативної пам'яті;
г)     вид і тип відеокарти та обсяг відеопам'яті;
д)    наявність сканера.
6.     Укажіть пристрої, що використовуються для введення даних.
а)     плотер;
б)    джойстик;
в)     графічний планшет;
г)     сенсорний монітор;
д)    тачпед.
7.     Укажіть види оптичних дисків, з яких можна видаляти дані та на які можна бага­то разів записувати дані.
а)     CD-RW;
б)    DVD-RAM;
в)     DVD-RW-;
г)     DVD-RW+;
д)    CD-ROM.
У завданнях 8 –9 до кожного варіанта умови, позначеного літерою, оберіть один правильний варіант відповіді, позначений цифрою (1,5 бала)
8.     Установіть відповідність між термінами та їхніми означеннями.
А) дисплей
1) пристрій виведення, який управляє рухом одного чи кількох олівців для нанесення ліній на аркуш паперу
Б) плотер
2) пристрій для введення звукової інформації
В) принтер
3) пристрій для введення текстових і цифро­вих повідомлень
Г) мікрофон
4) пристрій виведення повідомлень, який працює за принципом телевізора
Д) клавіатура
5) друкуючий пристрій
9.     Установіть відповідність між типами принтерів та їхнім описом.
А) струменеві
1) монохромні  принтери,  що використовуються для друку етикеток, ярликів, чеків
Б) плотери
2) принцип дії полягає в створенні зображен­ня за допомогою дуже малих крапель спе­ціальних чорнил, що виштовхуються з друкуючої головки на поверхню паперу або плівки
В) термічні
3) використовується принцип дії на основі електризації малих частинок порошкопо­дібної фарби (тонера), за допомогою якої і створюється зображення на поверхні па­перу або плівки
Г) лазерні
4) низька якість друку, відносно мала швид­кість друку, неможливість якісно переда­вати відтінки кольорів, високий рівень шуму
Д) матричні
5) використовуються для друку креслень, ескізів, плакатів та інших зображень ве­ликих розмірів
Завдання відкритої форми (2 бали)
10. Яка пам’ять називається енергонезалежною? Поясніть відмінність між енергозалежною і енергонезалежною пам’яттю. Наведіть приклади.

11. За якими ознаками поділяють покоління комп’ютерів?

Підготовка до тестування  з теми «Інформація. Інформаційні процеси та системи. Апаратне забезпечення інформаційних систем.»

1.Інформація
стор 7
неозначуване фундаментальне поняття, як точка на площині в геометрії. …передається за допомогою повідомлень. Можна виділити властивості…, які дають можливість описати це поняття. Розрізняють такі властивості: об’єктивність, вірогідність, повнота, актуальність, зрозумілість.
2.Повідомлення
стор  7
…передаються за допомогою послідовностей сигналів різної природи: звуків, тексту, зображення, жестів, графіків, цифрових даних тощо.
3.Інформаційне повідомлення
стор 8
… завжди передбачає наявність джерела (відправника), приймача (адресата) і канала зв’язку між джерелом і приймачем.
4. Носій
стор 10
матеріальний об’єкт, на якому зберігаються повідомлення….поділяють на паперові, електронні, магнітні, оптичні та магнітооптичні.
5. Середовище
стор 11
сукупність умов, в яких знаходиться та діє об’єкт.
6. Модель
стор 11
спрощене подання реального об’єкта чи процесу.
7. Інформаційна модель стор12
це опис об’єкта, в якому вказано деякі його типові властивості, важливі для розв’язування конкретної задачі.
8.Властивості повідомлень
стор 12-13
вірогідність, повнота, актуальність, корисність, зрозумілість
9. Процес
стор 16
певна сукупність дій, спрямованих на досягнення поставленої мети.
10.Технологія
стор 17
сукупність методів і засобів реалізації людьми конкретного складного процесу шляхом поділу його на послідовність взаємопов’язаних процедур і операцій, які виконуються більш або менш однозначно і мають на меті досягнення високої ефективності певного виду діяльності
11.Інформаційні технології(ІТ)
Стор 17
сукупність методів і засобів, що використовуються з метою збирання, зберігання, опрацювання, розповсюдження, відображення й використання різноманітних даних задля потреб людини.
12. Кодування
стор 19
процес перетворення за певними правилами одного набору даних на інший.
13. Алфавіт
стор 19
скінчений впорядкований набір символів довільної природи, за допомогою яких подають повідомлення.
14.Біт
стор 19
однорозрядний двійковий код, який може набувати значення 0 або 1.
15.Інформатика
стор20
наука, що вивчає структуру й загальні властивості даних, а також методи й засоби їх створення, пошуку, зберігання, опрацювання, передавання та використання в різних галузях діяльності людини. 
16. Мова
 стор 22
знакова система для подання та обміну повідомленнями.
17.Інформаційна культура
 стор 23
вміння цілеспрямовано працювати з інформаційними даними та використовувати для їх отримання, опрацювання та передавання інформаційно-комунікаційні технології, сучасні технічні засоби та методи.
18. Компетентність
 стор 23
коло питань, в яких людина добре розуміється
19.Інформаційна компетентність
 стор 23
здатність людини орієнтуватися  в інформаційному просторі, оперувати інформаційними даними на основі використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій відповідно до потреб ринку праці для ефективного виконання професійних обов’язків.
для учнів -  сформовані вміння ефективно використовувати ІКТ для навчання 
20. Система
стор 26
сукупність взаємопов’язаних між собою об’єктів, які утворюють єдине ціле.
21. Інформаційна система
стор 27
сукупність пристроїв і програм, призначених для зберігання, опрацювання, подання й передавання даних різного типу. 
22. Порти
стор30
спеціальні роз’єми на задній або передній панелі системного блока комп’ютера, через які підключаються пристрої введення-виведення даних, як правило, за допомогою кабелю. Кількість і типи … на комп’ютері визначають кількість і типи пристроїв, які можна з ним з’єднати
23.Тактова частота стор39
визначає кількість виконуваних елементарних операцій за одну секунду, тобто швидкодію процесора; … сучасних процесорів вимірюється у гігагерцах(ГГц); уже розроблено процесори з … понад 3ГГц.
24. Розрядність
 стор39
максимальна довжина двійкового коду, який може опрацьовуватись процесором; чим вища…, тим вища потужність процесора.
25. Кеш-пам’ять
стор39
внутрішня пам’ять процесора, яка дає можливість зберігати проміжні дані.
Її обсяг у сучасних процесорів коливається від 256 до 1024Кбайтів.
26. Сканер
стор43
пристрій, за допомогою якого можна зчитувати статичне зображення реального об’єкта, наприклад, аркуша паперу, і подавати його у цифровому вигляді за допомогою двійкового коду з метою подальшого комп’ютерного опрацювання.
27. Модем
стор44
пристрій для обміну даними між комп’ютерами через телефонну мережу.
28.Стример
 стор45
запам’ятовуючий пристрій для зчитування й записування даних із використанням магнітної стрічки великої ємності: від 40 мегабайтів до кількох гігабайтів.


29.Графобудівник (плотер)
стор 47
пристрій для автоматичного креслення з великою точністю рисунків, схем, складних креслень, карт та інших графічних зображень на папері чи кальці.
30. Дигітайзер (графічний планшет)
стор 47
пристрій для введення малюнків від руки безпосередньо до комп’ютера. Складається з пера та плоского планшета, який «реагує» на натискання пера
31.Портативний комп’ютер (ноутбук) стор47
має всі можливості «великого», але поміщається в портфелі. Завдяки вмонтованому акумулятору користувач може працювати на ньому кілька годин автономно.
32. Користувач 
стор 61
особа, яка має певні навички роботи з інформацією на комп’ютері і застосовує програми загального призначення для розв’язування різноманітних задач
33. Файл
стор90
сукупність даних, яка має своє унікальне ім’я та зберігається на зовнішніх пристроях комп’ютера
34. Текстові редактори стор102
спеціальні програми для створення текстових документів
35.Буфер обміну
стор107
ділянка оперативної пам’яті, призначена для тимчасового зберігання об’єктів, які необхідно перемістити або скопіювати.
36.Комп’ютерна графіка стор117
сукупність методів, прийомів і засобів створення та опрацювання графічних зображень за допомогою комп’ютера.
37. Растрове зображення стор 117
складається з точок – пікселів відповідних кольорів та нагадує аркуш паперу в клітинку, на якому кожна клітинка зафарбована певним кольором.
38. Піксель
стор 117
найменша одиниця растрового зображення
39. Растр
стор117
прямокутне поле, що складається з точок (пікселів) різного кольору та (або) яскравості.
40. Векторні малюнки стор118
будуються за допомогою математичного опису простих об’єктів – ліній, кіл, з яких створюються складні. Такі прості об’єкти називаються графічними примітивами

Тема: Історія розвитку комп’ютерної техніки. Покоління ЕОМ.

Хронологічна таблиця

17 століття
Винайдена логарифмічна лінійка, що полегшує складні математичні розрахунки
1642
Блез Паскаль сконструював восьмирозрядний механізм, що підсумовує.
1820
Француз Шарль де Кольмар створив арифмометр, здатний проводити множення і розподіл. Цей прилад міцно зайняв своє місце на бухгалтерських столах.
1833
  Всі основні ідеї, які лежать в основі роботи комп'ютерів, були висловлені англійським математиком Чарльзом Беббіджем. Запропонував використовувати перфокарти-листи з щільного паперу з інформацією, що наноситься за допомогою отворів. У той час перфокарти використовувалися в текстильній промисловості. Управління такою машиною повинне було здійснюватися програмним шляхом.
1888
Американський інженер Герман Холлеріт сконструював першу електромеханічну  машину для розрахунків. Ця машина, названа табулятором, могла прочитувати і сортувати статистичні записи, закодовані на перфокартах
1890
Винахід Холлеріта було використано в 11-у американському переписі населення. Работа, яку 500 співробітників виконували на протязі семи років, Холлерит з 43 помічниками на 43 табуляторах виконав за один місяць.
1896
Герман Холлеріт заснував фірму COMPUTING TOBULATING RECORDING COMPANY, яка стала основою для майбутньої Інтернешинал Бізнес Мешинс (IBM)-компанії що внесла гігантський внесок в розвиток світової комп'ютерної техніки.
1940-х роках
Побудувано перші обчислювальні машини
лютий 1944
На одному з підприємств Ай-Би-Ем в співпраці з ученими Гарвардського університету за замовленням ВМС США була створена машина
«Марк-1».Это був монстр вагомий в  35 тонн. Він був заснований на використовуванні електромеханічних реле і оперував десятковими числами, закодованими на перфострічці. Машина могла маніпулювати числами довжиною до 23 розрядів. Для перемножування двох 23-розрядних чисел їй було необхідно 4 секунди.
1943
Американці почали розробку альтернативного варіанту обчислювальної машини на основі електронних ламп.
1946
Була побудована перша електронна обчислювальна машина ENIAC. Її вага складала 30 тонн, вона вимагала для розміщення 170 квадратних метрів площі. Замість тисяч електромеханічних деталей ENIAC містив 18000 електронних ламп. Рахувала машина в двійковій системі і проводила 5000 операцій складання або 300 операцій множення в секунду.   
1947
Машини на електронних лампах працювали істотно швидше, але самі електронні лампи часто виходили з ладу. Для їх заміни американці Джон Бардін, Уолтер Браттейн і Уїльям Бредфорд Шоклі запропонували використовувати винайдені ними стабільні перемикаючі напівпровідникові елементи-транзистори.
1950-і роки
З активним упровадженням транзисторів пов'язано народження другого покоління комп'ютерів. Один транзистор був здатний замінити 40 електронних ламп. В результаті швидкодія машин зросла в 10 разів при істотному зменшенні ваги і розмірів. В комп'ютерах стали застосовувати пристрої, що запам'ятовують, з магнітних сердечників, здатні берегти великий об'єм інформації. 
1959
Були винайдені інтегральні мікросхеми (чіпи), в яких всі електронні компоненти разом з провідниками поміщалися усередині кремнієвої пластинки. Застосування чіпів в комп'ютерах дозволяє скоротити шляхи проходження струму при перемиканнях, і швидкість обчислень підвищується в десятки разів. Істотно зменшуються габарити машин. Поява чіпа знаменувала собою народження третього покоління комп'ютерів.
До початку 1960-х років
Комп'ютери знайшли широке застосування для обробки великої кількості статистичних даних, виробництва наукових розрахунків, рішення оборонних задач, створення автоматизованих систем управління. Висока ціна, складність і дорожнеча обслуговування великих обчислювальних машин обмежували їх використовування в багатьох сферах.
1965
Процес мініатюризації комп'ютера дозволив американській фірмі DIGITAL EQUIPMENT випустити мінікомп'ютер PDP-8 ціною в 20 тисяч доларів, що зробило комп'ютер доступним для середніх і дрібних комерційних компаній.
1970
Співробітник компанії INTEL Едвард Хофф створив перший мікропроцесор, розмістивши декілька інтегральних мікросхем на одному кремнієвому кристалі. Цей революційний винахід кардинально перевернув уявлення про комп'ютери як про громіздких, важкоатлетів монстрів. З мікропроцесором з'являються мікрокомп'ютери-комп'ютери четвертого покоління, здатні розміститися на письмовому столі користувача.
У середині 1970-х років
Починаються спроби створення персонального комп’ютера-обчислювача машини, призначеної для приватного користувача.
У другій половині 1970-х років
З'являються найвдаліші зразки мікрокомп'ютерів американської фірми APPLE,
У серпні 1981
Широке розповсюдження персональні комп'ютери отримали створенням  фірмою IBM моделі комп'ютера IBM PC. Застосування принципу відкритої архітектури, стандартизація основних комп'ютерних пристроїв і способів їх з'єднання  привели до масового виробництва клонів IBM PC, розповсюдженню мікрокомп'ютерів у всьому світі.
Останні десятиріччя 20 століття
Мікрокомп'ютери виконали значний еволюційний шлях, багато разів збільшили свою швидкодію і об'єми інформації, що переробляється, але Остаточно витіснить мікрокомп'ютери і великі обчислювальні системи-мейнфрейми вони не змогли. Більш того, розвиток великих обчислювальних систем привів до створення суперкомп’ютера суперпродуктивної і супердорогої машини, здатної прораховувати модель ядерного вибуху або великого землетрусу.
У кінці 20 століття
Людство вступило в стадію формування глобальної інформаційної мережі, яка здатна об'єднати можливості комп'ютерних систем
 Домашнє завдання. Вивчити конспект.
http://ukped.com/plan-konspekti/informatika/218-.html

Основні властивості растрових зображень. Графічний  редактор Paint














1.      Що таке комп’ютерна графіка?
2.      Які види комп’ютерної графіки ти знаєш?
3.      Які особливості растрової графіки?
4.      Які параметри графічних зображень впливають на їх якість?
5.      Що ви розумієте під поняттям роздільна здатність?
6.      Що таке колірна модель?
7.      Які колірні моделі ви знаєте?
8.      Для чого призначений графічний редактор Paint?
9.      Як завантажити графічний редактор Paint?
10.  Які основні елементи вікна редактора Paint?
11.  Які інструменти використовуються при малюванні?
12.  Як обрати основний колір та колір фону?

Завдання 1. Отримайте різні кольори, встановлюючи вказані значення у відповідних полях колірних моделей. З’ясуйте значення інших компонентів у вікні палітри.

Колір
Червоний
Зелений
Синій
Відтінок
Контраст
Яскравість

244
104
147




255
0
245







95
132
164




73
180
118
Чорний






Жовтий







Завдання 2. Зафарбуйте зображення, використовуючи лише кольори, наведені під малюнком. Збережіть створене зображення у своїй папці  у  24-бітовому форматі bmp.


Скачать тренажер редагування тексту
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Огляд середовища текстового процесора. Робота з текстовим документом

Правила введення тексту:
  1.  робити один пропуск мiж словами;
  2.  розділовий знак не відривати від слова, за яким він стоїть;
  3.  після розділового знака ставити пропуск;
  4.  після відкритих дужок або лапок відразу писати текст;
  5.  закривати дужки або лапки відразу за текстом;
  6.  до i після дефісу не ставити пропуск;
  7.   до i після тире ставити пропуск;
  8.   не робити пропусками відступів від лівого краю;
  9.   не нумерувати сторінки — це зробить текстовий редактор;
  10.   для створення нового абзацу натискати клавiшу Enter;
  11.   для переходу на нову сторінку є функція Вставка-Разрыв страницы.

Правила оформлення документу
  1.   Розмір шрифту (кегль) – 14 пт
  2.   Тип шрифту - Times New Roman
  3.   Абзац (червона строка) – 1 см
  4. Міжрядковий інтервал –1,5 пт
  5.   Відступи від країв документу:
Справа – 1,5 см (1)
Зліва – 2,5 см (3)
Внизу та вгорі по 1,5 см

Тести з теми "Комп'ютерні мережі"
1.Що не характерно для локальної мережі?

- велика швидкість передачі інформації

- наявність каналу для передачі інформації в графічному режимі

- можливість обміну інформацією на великі відстані

- наявність для всіх абонентів високошвидкісного каналу для передачі інформації в цифровому виді.

2. Сервер - це

- один або кілька потужних комп’ютерів для обслуговування мережі

- високопродуктивний комп’ютер

- зберігач програми початкового завантаження

- комп’ютер з модемом.

3. On-line - це

- інформаційна мережа

- команда

- режим реального часу

- утиліта.

4. Типова структура електронного листа:

- заголовок, тема повідомлення, ПІБ адресата

- заголовок, тема повідомлення, тип листа, адреса відправника

- дата відправлення, адреса, зворотна адреса, тема повідомлення й текст

- тема повідомлення, адресна книга, текст і заголовок.

5. Гіпертекст - це

- інформаційна оболонка

- текст, що містить ілюстрації

- інформаційне сховище

- інформація у вигляді документів, що мають посилання на інші документи.

6. Які програми не є браузерами?

- Mozilla Firefox

- Intenet Explorer

- Outlook Express

- Opera

- Netscape Navigator.

7. Транспортна основа глобальних мереж

- телеграф

- телефонні лінії й супутникові канали

 - коаксіальний кабель

-  кабель звита пара
8. Що є більше важливим для організації мережі:

- наявність великої кількості комп’ютерів

- система протоколів

- кілька мережних операційних систем

- високошвидкісні модеми.

9. Група комп’ютерів, зв’язаних каналами передачі інформації й, що перебувають у межах території, обмеженої невеликими розмірами: кімнати, будинку, підприємства, називається:

- глобальною комп’ютерною мережею 

- інформаційною системою з гіперзв’язками

- локальною комп’ютерною мережею

- електронною поштою 

- регіональною комп’ютерною мережею.



10. Для зберігання файлів, призначених для загального доступу користувачів мережі, використовується:

- файл-сервер 

- робоча станція 

- клієнт-сервер 

- комутатор.

11. Мережний протокол - це:

- набір угод про взаємодії в комп’ютерній мережі 

- послідовний запис подій, що відбуваються в комп’ютерній мережі 

- правила встановлення зв’язку між двома комп'ютерами в мережі 

- узгодження різних процесів у часі.

12. Комбінація букв і інших символів, які необхідно вказати для входження в комп'ютерну систему або програму

- password

- login

- Download

- Cookie

- Blog

- E-book.

13. Поштова скринька абонента електронної пошти являє собою:

- деяку область оперативної пам'яті файл-сервера

- область на жорсткому диску поштового сервера, відведену для користувача

- частина пам'яті на жорсткому диску робочої станції 

- спеціальний електронний пристрій для зберігання текстових файлів.

14. Модем, що передає інформацію зі швидкістю 57600 біт/з, може передати 2 сторінки тексту розміром 3600 байт за:

- 0.5 год

- 0.5 хв

- 0.5 с 

- 3 хв 26 с.

15. Які із цих наборів чисел можуть бути IP-адресами?

- 256.39.48.136

- 235.39.9.1.28

- 194.45.48.206

- 255.37.179

16. Що таке домашня web-сторінка?

- сторінка, розміщена на домашньому комп'ютері

- головна сторінка сайту

- перша сторінка, що відображається після запуску браузера

- сторінка з інформацією про автора

- особиста сторінка користувача.

17. Що таке спам?

- повідомлення, заражене вірусом

- повідомлення загрозливого характеру

- повідомлення рекламного характеру

- повідомлення із приєднаними файлами

- спеціальні аналітичні матеріали.

18. Визначите правильну адресу електронної пошти:

- ivan&mail.lviv.ua

- maria_savch@online.ua

- ivan@mail.lviv/ua

- http://petro@ukr.net

- maria.savch@online.ua

19. Чи може один користувач зареєструвати на тому самому безкоштовному поштовому сервері кілька ящиків

- так

- ні

- може, але за плату.

20. Рік народження Інтернет.

- 1963 рік

- 1983 рік 

- 1980 рік

21. Організація, що надає право на підключення комп'ютера до мережі Інтернет, - це

- сервер

- провайдер

- робоча станція

- браузер.

22. Як записується адреса Web-сторінки?

- russ@3com.com

- 198.162.0.99

- www.kr.ua.

23. Як буде виглядати адреса електронної пошти для абонента audit, підключеному до провайдеру cityline, що перебуває в Росії?

- cityline@audit.ru

- audit@cityline.ru

- audit.cityline.ru

- ru.cityline@audit.

24. У яких одиницях вимірюється швидкість передачі інформації по мережі?

- Гбайти

- Кбіт;

- Кбіт/с

- байт/хв.

Використані ресурси:
http://vsesvit-ikt.blogspot.com/2010/02/blog-post_6468.html












Домашнє завдання:Вивчити теоретичний матеріал
 (§5 п.51-.5.3,§20 підручника); скласти тестові запитання до презентації у середовищі Microsoft Word: 3 запитання з вибором однієї правильної відповіді із 5 запропонованих, 3 запитання на встановлення відповідності.

Запуск на виконання програм. Типи файлів. Зв’язок типів файлів із програмами та з розширеннями імен файлів
Прочитати та записати у зошит необхідні матеріали з:
http://informatic-10.at.ua/index/tipi_fajliv/0-70
http://itosvita.ucoz.ua/UKR_chap_10n.pdf
http://windows.microsoft.com/uk-UA/windows7/File-names-and-file-name-extensions-frequently-asked-questions
Презентація.Файли і папки
Встановлення й видалення програм. Відновлення видалених даних. Програма перевірки й очищення дисків. Дефрагментація дисків.Контрольні точки відновлення операційної системи
урок
Утиліти для роботи з дисками


Пошук інформації на комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи.

Прочитати та записати у зошит необхідні матеріали з:

Виконати практичну роботу
Домашнє завдання: вивчити конспект

Практична робота № З «Робота з об'єктами файлової системи». 
 Мета:
 навчитися визначати й записувати шлях до файлу;  переходити до файлу заданим шляхом; виділяти об'єкти та групи об'єктів для виконання операцій над ними; створювати каталоги та ярлики (посилання на файли, каталоги або диски);  перейменовувати файли та каталоги;  видаляти файли та каталоги;копіювати й переміщувати файли та каталоги з використанням та без буфера обміну; відновлювати видалені файли та папки; створювати резервні копії файлів та папок
Хід роботи 
Завдання для практичної роботи:
  На робочому диску створіть папку з назвою вашого міста. Для цього в контекстному меню робочої області диска виберіть пункт Створити й підпункт Папка. Перемкніть мову, введіть назву папки кирилицею, натисніть на клавішу вводу або клацніть мишею Англійську та українську мови можна перемикати натисканням на певну групу клавіш (Ctrl + Shift або Alt лівий + Shift) або клацанням на панелі мови з подальшим вибором мови з меню,
  Перейменуйте створену папку на Навчальна. Для цього в контекстному меню папки виберіть (виконайте) команду Переименовать. Введіть нову назву: Навчальна. Якщо виявиться, що папка з такою назвою вже є, то скасуйте свої дії (командою Отменить) і перейдіть до п. 3.
  Відкрийте папку Навчальна.
  Створіть у папці Навчальна папку з назвою класу 9А. Якщо така папка вже є, то перейдіть до наступного пункту.
  Відкрийте папку класу (9А, тощо).
  Створіть у папці класу власну папку (назва — своє прізвище). Якщо така папка вже є, то перейдіть до наступного пункту.
  Відкрийте власну папку і створіть у ній папку Запасна. 
  Увімкніть у вікні власної папки панель інструментів і рядок стану. Для цього скористайтеся пунктом ВИГЛЯД з меню вікна.
  Створіть у власній папці перший текстовий документ. Надайте документові назву — своє ім'я (наприклад, Іvanov_Vasil1.txt). Введіть текст у документ: своє прізвище, ім'я, по батькові українською та іноземною мовами. Щоб створити текстовий документ, виконайте команди з меню вікна: Файл — Создать —> Текстовий документ. Отримаєте значок майбутнього текстового документа. Підпишіть значок.
Щоб написати власне текст, викличте текстовий редактор, двічі клацнувши над створеним значком. Переконайтеся, що текстовим редактором є Блокнот.
  Збережіть текстовий документ під іншою назвою (в іншому файлі), наприклад, Іvanov_Vasil2.txt. Щоб зберегти на диску документ під новою назвою, виконайте пункт Файл і команду Сохранить как. Під час зберігання документа скористайтеся полем Папка і переконайтеся, що файл збережеться у власній папці.
  Створіть і збережіть третій текстовий документ з назвою Моя Aдpeca.txt і текстом (вашою адресою).
  Створіть четвертий текстовий файл МійВірш.txt з куплетом деякої улюбленої пісні чи вірша тощо.
  Створіть ярлики для папки Запасна і двох текстових файлів. Щоб створити ярлик папки чи документа, треба виконати команду. Создать ярлик з контекстного меню або головного меню Файл для , окремого значка папки чи документа.
  Відкрийте перший файл і допишіть прізвище вчителя. 
  Впорядкуйте файли у власній папці за алфавітом.
     Зробіть висновок  та запишіть його у зошит.
        Продемонструйте результати роботи вчителеві.

Опорний конспект
Ярлик — файл (-0,5 Кбайта), що містить адресу об'єкта.
Створюють ярлик командою — Создать ярлик.
Над файлами та їхніми ярликами визначені такі дії: створити, вилучити, відновити, копіювати, перемістити, перейменувати, прикріпити до електронного листа, створити ярлик та інші
Над папками та їхніми ярликами визначені такі дії: відкрити, закрити, створити, вилучити, відновити, копіювати, перемістити, перейменувати, відправити вміст папки електронною поштою тощо.
Над дисками визначені такі дії: поділити на розділи і призначити тип файлової системи (FАТ32, NTFS, тощо); форматувати, очистити, перевірити, дефрагментувати, розподілити квоти (обмеження на максимальний обсяг дискового простору, займаний тими чи іншими користувачами).
Дефрагментація — процес оновлення та оптимізації логічної структури розділу фізичного диска з метою забезпечити зберігання файлів у неперервній послідовності кластерів. Зазвичай  використовується у файлових системах FAT та NTFS. Після дефрагментації прискорюється читання та запис файлів, а відповідно й робота програм.
Для виконання дій над об'єктами є декілька способів.
Копіювання — це створення копії об'єкта.
Переміщення в межах диска — це зміна адреси об'єкта.
Переміщення на інший диск — це переписування об'єктів інше місце й вилучення їх з попереднього.
Корзина — сховище вилучених папок, файлів і ярликів.
Відновити — повернути на диск вилучений із корзини файл.
Буфер обміну — частина оперативної пам'яті, яку використовують для копіювання і переміщення об'єктів.
Гарячі клавіші дублюють головні команди.
Панель інструментів містить значки часто вживаних команд.
Група об'єктів — об'єднання об'єктів, до яких застосовують спільну дію. 

Автор тестів Юцкевич Зінаїда Григорівна

Немає коментарів:

Дописати коментар

Залишайте свої коментарі/Оставляйте свой коментарий